رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مجوز توزیع ۲۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب اخذ شده و این میزان مرغ در مناطق سیل زده غرب گیلان توزیع می‌شود.

صفیر گیلان؛صالح محمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره خدمات گسترده جهاد کشاورزی گیلان به مناطق سیل زده غرب استان، اظهار کرد: از ابتدای وقوع سیل تاکنون خدمات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف به کشاورزان و جامعه هدف سازمان جهاد کشاورزی تالش و آستارا صورت گرفته است.

وی از توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ کیسه آرد در مناطق سیل زده خبر داد و افزود: با فعال‌سازی نانوایی‌ها و همچنین توزیع آرد، شرایط تأمین نان مورد نیاز مناطق سیل زده را تسهیل بخشی کردیم و هزار کیسه هم آماده توزیع مجدد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه عمده خسارات سیل به بخش زیرساخت‌های کشاورزی وارد شده است، گفت: عمده خسارت‌ها به ابنیه ها، اراضی کشاورزی، کانال‌ها، جاده‌های بین مزارع و آبراهه‌های کشاورزی وارد شده است.

محمدی از جبران خسارت به بخش کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: بخش‌هایی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود از طریق بیمه جبران خسارت می‌شود و بخش‌های دیگر هم رایزنی و پیگیری خواهیم کرد تا جبران خسارت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت حریم رودخانه‌ها برای کاهش خسارت‌های احتمالی، بیان کرد: احداث باغ و بنا در حریم رودخانه‌ها خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد.

محمدی با بیان اینکه دست درازی به طبیعت تبعات مخربی دارد، گفت: بیشترین آسیب‌ها در بخش‌هایی است که با دست درازی به طبیعت و عدم رعایت حریم رودخانه‌ها همراه بوده است.

وی همچنین از توزیع ۲۰ تن مرغ منجمد در مناطق سیل زده آستارا و تالش خبر داد و افزود: بخشی از این اقلام توزیع شده و مابقی در روزهای آینده در بین مردم سیل زده آستارا توزیع می‌شود.