صفیر گیلان،محمدرضا عبدالهی از توزیع ۱۱۰ هزار اصله نهال در گیلان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ هزار اصله نهال درختان سوزنی برگ و گلدانی و ۴۰ هزار اصله نهال صنوبر تا نیمه دوم اسفند به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود. وی با بیان اینکه برای تولید این نهال ها ۲۰۰ میلیون […]

صفیر گیلان،محمدرضا عبدالهی از توزیع ۱۱۰ هزار اصله نهال در گیلان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ هزار اصله نهال درختان سوزنی برگ و گلدانی و ۴۰ هزار اصله نهال صنوبر تا نیمه دوم اسفند به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود.

وی با بیان اینکه برای تولید این نهال ها ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ هزار اصله از این نهال ها بین مردم توزیع شده است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، هدف از توزیع نهال های رایگان را توسعه فضای سبز و زراعت چوب در استان اعلام کرد و گفت: مردم برای دریافت این نهال ها به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین امسال ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و ۲۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس با مشارکت صنایع استان تولید شده که از طریق دهیاری ها در حال توزیع است.

وی با اشاره به وجود سه نهالستان در شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت و رضوانشهر، خاطرنشان کرد: امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال گونه های جنگلی برای به کارگیری در طرح جنگلکاری تولید شد.

عبدالهی عنوان کرد: برای تولید نهال از محل طرح صیانت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش   بینی شده بود که ۶۵۰ میلیون تومان آن تاکنون اختصاص یافته است.