به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه ادارات در شهرستان رشت باید روابط عمومی‌های خود را فعال‌تر کنند، گفت: مدیران ما باید پاسخگوی خبرنگاران باشند زیرا پاسخگویی به سوال خبرنگاران به منزله دفاع از عملکردشان است. علی فتح‌اللهی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رشت که در دفتر فرماندار برگزار شد، […]

 به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه ادارات در شهرستان رشت باید روابط عمومی‌های خود را فعال‌تر کنند، گفت: مدیران ما باید پاسخگوی خبرنگاران باشند زیرا پاسخگویی به سوال خبرنگاران به منزله دفاع از عملکردشان است.

علی فتح‌اللهی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رشت که در دفتر فرماندار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، اظهار کرد: رسانه یک ابزار مهم در شناسایی مشکلات، انعکاس به مسئولین و پیگیری نتیجه بوده و اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه نباشند، امور و عملکردها ابتر می‌ماند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه خبرنگاران، اطلاع رسانی را بدون چشم‌داشتی انجام می‌دهند، افزود: ما مسئولین بنابر رسالتی که برعهده‌مان نهاده شده، پیگیری امور را برعهده داریم اما کار سخت که پیگیری مشکلات مردم و رفع موانع است را خبرنگاران بدون هیچ انتظاری انجام می‌دهد.

وی گفت: این قلمی که خداوند به امانت در اختیار ما و شما نهاده، سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهد، زیرا هر چه در اندیشه ما می‌گذرد در قلم جاری و نمودار می‌شود لذا باید بر این امانتی که بر عهده ما گذاشته شده است، دقت لازم را داشته باشیم.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه ادارات در شهرستان رشت باید روابط عمومی‌های خود را فعال‌تر کنند، تصریح کرد: مدیران ما باید پاسخگوی خبرنگاران باشند زیرا پاسخگویی به سوال خبرنگاران به منزله دفاع از عملکردشان است.

فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: رسانه‌ها با توجه به مستندات و اطلاعاتی که دارند در بیان گزاراشات خود آزاد هستند و ما از انتقادات و پیشنهادات سازنده آنها استقبال می‌کنیم زیرا خبرنگاران به دلیل فعالیت در حوزه‌های مختلف از ذهن خلاق و پویایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی که توسط اصحاب رسانه انجام می‌گیرد، بیان کرد: شاید در برخی موارد ما مشکل اعتباری برای رفع موانع نداشته باشیم اما چون فرهنگسازی لازم صورت نمی‌گیرد، نتیجه پروژه محسوس نیست لذا باید از ظرفیت اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی در فرهنگسازی امور بهره‌مند شویم.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: مردم ما از مسئولین انتظار صداقت و شفافیت دارند و ما هم باید آنچه را که در توان داریم به اطلاع آنان برسانیم تا بتوانیم اعتماد مردم را که مهم‌ترین و موثرترین پشتوانه است، جلب کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان با تکیه بر توانمندی‌های گردشگری، اضافه کرد: توسعه شهرستان نگاه تک جانبی و تک بعدی را نمی‌طلبد و باید توسعه همه جانبه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … صورت گیرد، زیرا ریشه اغلب مشکلات امنیت اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: دولت زیرساخت‌های لازم را برای حضور مردم و سرمایه گذاران فراهم کرده تا بتوانند فعالیت داشته باشند، گیلان به سبب تنوع ظرفیت‌های گردشگری و همچنین غذایی می‌تواند در صورت بهره‌مندی درست از این ظرفیت‌ها، قطب گردشگری شود؛ در این راستا پیگیری دو پروژه گردشگری با ظرفیت ملی در سطح شهرستان رشت در حال پیگیری است که جزئیات این پروژه‌ها متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

/ایسنا