صفیر گیلان؛ مدیر توزیع برق شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار این رسانه از ادامه روند توسعه و تجهیز شبکه توزیع برق شهرستان تا ۱۵ اسفند ماه خبر داد گفت: کل هزینه سال جاری در حوزه توسعه و پشتیبانی تاسیسات برق در شهرستان بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان از فومن، “جواد محجوب” مدیر توزیع برق شهرستان فومن بیان کرد:به لطف و یاری خداوند بزرگ و با همراهی فرماندار محترم و نماینده پر تلاش شهرستان  ما توانستیم در ایام دهه فجر در شهرستان پروژه هایی را در راستای تقویت و توسعه شبکه برق در سال جاری  برای بهره برداری داشته باشیم.
محجوب از نصب ۲۶ دستگاه ترانسفور ماتور عمومی جهت رفع ضعف ولتاژ مشترکین خبر داد و گفت: برای نصب این ترانسفور ماتور ما ۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه کردیم.
 مدیر توزیع برق شهرستان فومن از بهره مندی ۹ دستگاه ترانسفور ماتور جهت افزایش قدرت برق شهرستان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: احداث شبکه برق رسانی به ۷۰ خانوار  روستایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات شرکت توزیع برق شهرستان فومن در این ایام بود.
 محجوب از تبدیل ۵۸ کیلومتر شبکه سیمی فرسوده به کابل خود نگهدار در شهرستان خبر داد و گفت: برای این پروژه توزیع برق  ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
وی فرسودگی شبکه های برق و نیز عدم توسعه یافتگی شبکه و ایجاد ظرفیت های شبکه متناسب با نیاز مشترکین را مهمترین دغدغه مجموعه توزیع برق استان و شهرستان خواند و گفت:سرق کابل و سیم های برق یکی از مشکلاتی است  که موجب خسارت به شبکه ها و تاسیسات برق و کندی خدمت رسانی به مشترکین میشود.
مهندس محجوب طرح مدیریت جهادی با هدف ساماندهی شبکه برق ، کیفیت ولتاژ مشترکین و کاهش تلفات انرژی با استفاده از کابل های خودنگهدار در راستای رفع محرومیت ها از مناطق  شهرستان فومن مهمترین رویکرد این مجموعه خواند.
 مدیر توزیع برق شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار این رسانه از ادامه روند توسعه و تجهیز شبکه توزیع برق شهرستان تا ۱۵ اسفند ماه خبر داد گفت: کل هزینه سال جاری در حوزه توسعه و پشتیبانی تاسیسات برق در شهرستان بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان بوده است.
///شهرستان فومن از شمال به شهرستان صومعه‌سرا از جنوب و جنوب غربی به خط‌الراس رشته‌کوه‌های البرزکه مرز حوزه‌های آبخیز کوهستان مزبور حد طبیعی فومن و طارم است. از شمال غرب به ماسال و شرق شهرستان شفت محدود می‌شود.مرکز این شهرستان شهر فومن و جمعیت آن بالغ بر  ۹۳۷۳۰ نفر و با مساحت ۱۰۰۲ کیلومتر مربع دارای ۳ شهر فومن، ماکلوان و ماسوله، ۲ بخش و ۶ دهستان می  باشد.
  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری