به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر نجفی در مراسم استانی روز خبرنگار با بیان اینکه تأکید داشتم فضای مراسم امروز دلنشین و فارغ از تعارفات رسمی باشد، خاطر نشان کرد: در هفته های آینده  نشستی را به منظوربیان دستاوردهای دولت یازدهم و تبیین مهم ترین  برنامه های  چهار ساله دولت در گیلان با […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر نجفی در مراسم استانی روز خبرنگار با بیان اینکه تأکید داشتم فضای مراسم امروز دلنشین و فارغ از تعارفات رسمی باشد، خاطر نشان کرد: در هفته های آینده  نشستی را به منظوربیان دستاوردهای دولت یازدهم و تبیین مهم ترین  برنامه های  چهار ساله دولت در گیلان با اصحاب رسانه برگزار خواهم کرد.

وی پاسخگویی مسئولین را امری پسندیده و شایسته قلمداد کرد و گفت : همواره تا جایی که از لحاظ زمان و توان مقدور بوده است پاسخگو بودم؛ اگر بنا به دلیلی فرصت پاسخگویی هم نباشد یقیناً از نظرات و پیشنهادات استفاده می‌کنیم.

دکتر نجفی گفت : در جامعه‌ جهانی امروز کشورهایی حرف اول را می‌زنند که از لحاظ توان رسانه‌ای به روز هستند و بهره کافی را از این فضا می‌برند و فضای رسانه،  حوزه‌ ای کاملا تخصصی است.

وی گفت : خبرنویسی، خبرنگاری، قلم و بیان مطلب از جمله توانمندی هایی است که هر کس نمی تواند در آن صاحب نظر و موفق شود؛ یقین دارم هر یک به اکثریت افرادی که در این حوزه اشتغال دارند با عشق پا به عرصه گذشته‌اند و این خاصیت در کمتر شغلی دیده می‌شود و بایستی فضای فعلی تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد : آمارها نشان می دهد فضای امروز مطبوعات و رسانه‌ها در استان گیلان به مراتب بهتر از گذشته است و همه بایستی تلاش کنیم امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم را فراهم کنیم.

وی افزود : جوانی، تعهد کاری و آگاهی از موارد تشکیل دهنده‌ی یک کار با بازدهی مطلوب در فضای رسانه ای است.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش به خبرنگاران گفت: افراد زیادی در استان هستند که سال‌ها تجربه و ایده دارند و باید از آن‌ها استفاده و عرصه رسانه را تقویت کرد.

استاندار فضای رسانه و مطبوعات گیلان را در مجموع همواره همراه با مسئولین دانست و گفت : بسیاری از توفیقات مرهون همین همراهی و توجه متقابل رسانه ها و مسئولان است.

دکتر نجفی افزود :  از رفتار رسانه‌های استان راضی هستم؛ انصافاً رسانه‌های گیلان  همواره با درک بالا عمل کرده و اخلاق رسانه‌ای را رعایت کرده اند.

دکتر نجفی افزود : البته  برخی رسانه‌های بسیار محدود همواره به دنبال ایجاد چالش هستند که  این زیبنده جایگاه خبرنگاری و کار رسانه‌ای نیست.

وی وجود اندیشه‌های متفاوت در رسانه ها را سازنده عنوان کرد و با بیان اینکه نبایستی از وجود اندیشه‌های مختلف برآشفت، خاطر نشان کرد : باید فضای نقد سازنده وجود داشته باشد لذا دولت تدبیر و امید تمام تفکرات جامعه را مد نظر قرار می دهد.

استاندار گیلان افزود : امام علی علیه‌السلام نیز خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند که نباید توده‌های مردم را رها کرد بلکه باید همه آن‌ها را در کنار یکدیگر نگه داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : انتظار دارم فضای رسانه‌ای کشور و استان مدیران را به سمت خدمت بهتر هدایت کند.

وی ابراز امیدواری کرد جامعه‌ی بزرگ خبرنگاران همچون همیشه شرایط را برای وجود جامعه‌ای پویا پایدار نگه دارند.

استاندار گیلان با بیان ا ینکه امروز در حوزه خبرنگاری در سطح استان از لحاظ کمی در شرایط بسیارخوبی هستیم، خاطر نشان کرد : باید کیفیت را نیز توسعه دهیم و این مهم دست یافتنی است.

وی یادآور شد : در جریان انتخابات اخیر حضور خبرنگاران بطور قابل توجهی دیده شد و انتخابات به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

دکتر نجفی ادامه داد : همه شاهد بودند که خبرنگاران دوشادوش اعضای ستاد اجرایی و نظارت بر انتخابات حاضر بودند و شبانه‌روز زحمت می‌کشیدند.

وی با اشاره به حضور سران ۱۱۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور گفت: حضور کشورهای متعدد در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در تهران معنادار بود.