به گزارش صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با بهبود نصیری دبیر مجمع ایثارگران و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با حضور جمعی از مدیران بنیاد شهید در راستای هم افزایی و تعاملات دو جانبه عملیات راهبردی شهری برگزار شد.  دکتر مسعود نصرتی در این نشست ضمن ابراز امیدواری […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با بهبود نصیری دبیر مجمع ایثارگران و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با حضور جمعی از مدیران بنیاد شهید در راستای هم افزایی و تعاملات دو جانبه عملیات راهبردی شهری برگزار شد.

 دکتر مسعود نصرتی در این نشست ضمن ابراز امیدواری به انجام کارهای فرهنگی ماندگار توسط این مجموعه گفت: ۳۷۳۰ عضو جامعه ایثارگران اعضای گلچین یک جامعه و جمعی مقتدر برای حفظ و حراست از ارزش ها و برنامه های نظام هستند.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به دوران ۸ ساله دفاع مقدس تصریح کرد: دوران پس از جنگ تحمیلی نمادی از عمران و آبادانی با عزم عمومی بود و امروزه هم مدافعان حرم نقشی اساسی در تداوم این راه داشته اند.

دکتر نصرتی با بیان اینکه انتقادات سازنده است اما صرفا با انتقاد کارها پیش نمی رود افزود: باید در کنار هم به انتظارات اجتماعی پاسخ مناسبی بدهیم و باید بپذیریم که اهداف مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی و دولتی زمانی محقق می شود که در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشته باشیم و با هم افزایی از یکدیگر حمایت کنیم.

 

وی در بخشی از اظهارات خود اشتغالزایی و رونق کسب و کارهای مولد را از جمله انتظارات مهم جامعه برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوانی که در این استان در حوزه گردشگری وجود دارد باید با فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران در راستای ثبات و رونق اقتصادی این شهر و تحقق انتظارات جامعه گام برداریم.

شهردار رشت ضمانت بازگشت سرمایه را از مهم ترین دغدغه های سرمایه گذاران برشمرد و خاطر نشان کرد : با حضور ۳۶ میلیون گردشگر سالانه، عرضه و تقاضای مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد و با ثبات مدیریتی و هم افزایی دستگاه ها امنیت سرمایه گذاری و شرایط بازگشت سرمایه فراهم خواهد بود.

مسعود نصرتی تصریح کرد: امروزه بالاترین تولید سرمایه در جهان از صنعت گردشگری است و برای تبدیل رشت به مقصد گردشگری باید مشکل ترافیک و مدیریت پسماند سراوان سریعا رفع شود.

شهردار رشت از ثبت تالاب شهر رشت در کنوانسیون رامسر در راستای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای تالابی خبر داد و گفت: پس از پذیرش ثبت تالاب عینک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور، با دو گروه سرمایه گذاری قدرتمند مذاکراتی صورت گرفته است و به مرحله پیش نویس تفاهم نامه رسیده ایم و مشکلات زرجوب و گوهر رود نیز در حال پیگیری است.

وی در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کرد: پیشنهادات ۱۴ گانه مطرح شده در این جلسه در دستور کار قرار خواهد گرفت و همانطور که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس، دوران سازندگی پس از آن، دفاع از حرم و تمامی عرصه حضور داشته ایم باید در زمینه عمران و سازندگی این شهر و استان نیز قدرتمندانه حضور داشته باشیم.

مسعود نصرتی با بیان اینکه ثبات مدیریتی و مشارکت اجتماعی و هم افزایی دستگاه ها راه برون رفت از مشکلات فعلی است اظهار داشت: زمانی که اعتماد سازی محلی در مقابل شورا و شهرداری رشت به وجود بیاید می توانیم انتظار افزایش مشارکت اجتماعی را داشته باشیم.

 

شهردار رشت تولید درآمد و خلق ثروت را پیش نیاز عمران و آبادانی و رونق فعالیت ها دانست و افزود: در چنین شرایطی می توانیم فضایی مناسب برای جامعه ایثارگران و جانبازان فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه همه ما در مقابل شخصیت های ارزشی، شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنان بدهکار هستیم افزود: امروز وظایف ما علاوه بر فرهنگی، اسلامی و ملی بودن، بزرگتر و فراملی شده است.

دکتر نصرتی با تاکید بر ارتقاء جایگاه تشکیلات حوزه ایثارگران خاطر نشان کرد : این تشکیلات به عنوان حلقه واسط مدیریت شهری با جامعه ایثارگران باید تقویت شود و لایحه ای را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر رشت در راستای افزایش تعامل و فعالیت های عمرانی مربوطه ارسال کرده ایم.