تکمیل تصفیه خانه‌ بیمارستان‌های گیلان نیازمند اعتبار ۶۳ میلیارد ریالی است

  پرینت
تکمیل تصفیه خانه‌ بیمارستان‌های گیلان نیازمند اعتبار ۶۳ میلیارد ریالی است
شناسه خبر : 37274 | تاریخ انتشار : 29 تیر 1399 - 9:46 | 9055 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش صفیر گیلان؛«ارسلان سالاری» عصر امروز (شنبه، ۲۸ تیر) در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس یازدهم که در سالن اجلاس دیوان محاسبات گیلان برگزار شد. با اشاره به اینکه وضعیت پسماند در تمامی بیمارستان‌ها مطلوب است و به صورت ۱۰۰درصد جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: این زباله‌ها شامل تمامی زباله‌های عادی، عفونی، نوک تیز، برنده، […]

به گزارش صفیر گیلان؛«ارسلان سالاری» عصر امروز (شنبه، ۲۸ تیر) در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس یازدهم که در سالن اجلاس دیوان محاسبات گیلان برگزار شد. با اشاره به اینکه وضعیت پسماند در تمامی بیمارستان‌ها مطلوب است و به صورت ۱۰۰درصد جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: این زباله‌ها شامل تمامی زباله‌های عادی، عفونی، نوک تیز، برنده، شیمیایی و دارویی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی خطرسازی پسماند بیمارستانی (اتوکلاو) هستند، گفت: پسماندهای بیمارستانی ابتدا تخریب فیزیکی، سایز بندی و خنثی سازی با محلول های اسیدی و بازی و همچنین با اضافه کردن سیمان، گچ، آهک، شن و ماسه در کنار انجام آزمایش توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست، تبدیل به بلوک سیمانی می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در خصوص سیستم تصفیه خانه‌های فاضلاب بیمارستان‌های استان اظهار کرد: مجموعا ۲۶ دستگاه سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی در گیلان وجود دارد که پنج دستگاه قدیمی، ۱۶ دستگاه جدید، سه دستگاه به روز رسانی شده و دو دستگاه نیز در حال ساخت است.

سالاری با اشاره به تولید روزانه ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب تصفیه‌شده درمانی در استان، افزود: یک هزار و ۸۰۰ متر مکعب در تصفیه‌خانه‌های جدید و ۷۰۰ متر مکعب در تصفیه خانه‌های قدیمی به صورت روزانه پساب تصفیه‌شده درمانی تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به پیشرفت اجرایی احداث تصفیه‌خانه‌های بیمارستانی استان، بیان کرد: سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌های رازی رشت، ۱۷ شهریور رشت، امیر المومنین(ع) رشت، دکتر پیروز لاهیجان، امام خمینی(ره) صومعه‌سرا، سیدالشهدا لاهیجان، ۳۱ خرداد منجیل، شهید انصاری رودسر و سلامت رستم آباد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌های حشمت و شفا رشت با پیشرفت ۸۰ درصد، پورسینا و ولایت رشت با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و بیمارستان الزهرا(س) این شهر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی همراه است.

سالاری با تأکید بر اینکه برای تصفیه خانه‌های جدید و به روز رسانی شده ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، اذعان کرد: ۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه و شبکه جمع آوری پساب‌های بیمارستانی گیلان اعتبار لازم است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.