مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت وقف جدید در استان خبر داد و گفت: با ثبت سه وقف در شهرستان آستانه اشرفیه تعداد وقف های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت.

صفیرگیلان مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت وقف جدید در استان خبر داد و گفت: با ثبت سه وقف در شهرستان آستانه اشرفیه تعداد وقف های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت.

حجت الاسلام علیزاده  با اشاره به ثبت سه وقف جدید شهرستان آستانه اشرفیه، اظهار کرد: واقفین خیراندیش، علی اکبر رجبی و همسرش فاطمه تقی پور یک باب منزل مسکونی به مساحت ۸۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال واقع روستای تمچال در جاده کیاشهر را به نیت امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا(س) وقف کردند.

مدیرکل اوقاف گیلان ارزش این وقف را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: این واقفین خیراندیش یک قطعه زمین شالیزار به مساحت دو هزار مترمربع را نیز وقف کرده اند.

وی با بیان اینکه با این وقف جدید تعداد وقف های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت، ادامه داد: چهارمین وقف امسال آستانه اشرفیه یک باب منزل مسکونی همراه با محوطه به متراژ تقریبی ۴۰۰ مترمربع است که توسط واقف حسن قنبری وقف شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف سه میلیارد ریال است، گفت: نیت این وقف، خانه عالم برای بقعه سیدعلی(ع) روستای تجن گوکه و در اولویت بعد صرف امورات دینی، قرآنی و اطعام در ماه مبارک رمضان است.