به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛موسی فکور فرماندار فومن از برگزاری جشنواره توت فرنگی در روستای خطیب گوراب شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن، «موسی فکور» در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره توت فرنگی در روستای خطیب گوراب شهرستان فومن  از برگزاری جشنواره بزرگ شکرانه نعمت در این شهرستان خبر داد.

فرماندار فومن برگزاری چنین جشنواره‌های موجب معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها، توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم، ایجاد شور و نشاط اجتماعی سالم و ایجاد انگیزه بیشتر برای کشاورزان و تولیدکنندگان منطقه خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان فومن امسال حدود۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی زیر کشت توت فرنگی رفته و ۴۰۰ هکتار هم در دست اجرا است که از این مقدار بخش مرکزی شهرستان فعالیت بیشتری دارد.

گفتنی است جشنواره توت فرنگی در روستای خطیب گوراب از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن در روز جمعه (۵ خرداد ۱۴۰۲)   از ساعت ۱۵ الی ۱۹  برگزار می شود می‌شود.

گفتنی است این جشنواره  برای اولین بار در شهرستان فومن به میزبانی مزرعه توت فرنگی پیشرو  جناب برزگر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ، فرمانداری شهرستان فومن ،جهاد کشاورزی ،اتاق اصناف کشاورزی و دهیاری  و شورای اسلامی روستای خطیب گوراب

همراه با برنامه‌های جانبی از جمله آئین شکرگزاری برداشت توت فرنگی،صنایع دستی، اجرای موسیقی محلی، نمایش طنز،لافند بازی و ساز و سورنای محلی با مجری گری مجری توانمند صدا و سیما سید مرتضی جلوه برگزار می شود.

(تصاویر) برداشت توت فرنگی از مزرعه پیشرو در فومن

(تصاویر) برداشت توت فرنگی از مزرعه پیشرو در فومن

عکاس : زلیخا صفری راسته کناری | شناسه خبر : ۶۹۸۰۵ | تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴
  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری