حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروز جوانان هیئتی باید حضور فعالی در فضای مجازی برای جنگ رسانه‌ای در برابر تهاجم فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به واسطه دعواهای سیاسی و باندی، مسئولان گیلان از بحران پیری در این استان غافل مانده‌اند و بهداشت و درمان گیلان به آسیب پسا کرونا نیز توجه کند

 

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت افزود: مطرح کردن نام هیات، تشکل ها و نقش کارکردی اجتماعی آنها در جامعه، حفظ ارتباط با هیات ها، شناسایی و تقدیر از تیم رسانه ای آنها، ایجاد فضای مومنانه رسانه ای بین تشکل های مذهبی، تشویق شدن هیات ها برای توجه به شاخص های هیات انقلابی، ترغیب هیات ها به راه اندازی تیم قوی رسانه ای و افزایش کیفیت بازتاب رسانه ای فعالیت  هیات های گیلان از اهداف برگزاری جشنواره حبیب در این استان است.

وی درباره نامگذاری این جشنواره با عنوان حبیب اظهار داشت: نامگذاری این جشنواره برگرفته از نام حبیب بن مظاهر و روحیه تبلیغ و دعوت این یار اباعبدالله حسین (ع) و با توجه به آیه شریفه ۲۰ سوره یاسین در مورد مومن تمدن خواه حبیب نجار است که با توجه به فعالیت ها و مجاهدت های تبلیغی آن مرد خدا، این جشنواره به نام حبیب نام گرفته است.

وی با بیان اینکه جشنواره حبیب در محورهای مراسم  هیات ها، کرونا، مواسات، عید غدیر خم و مراسم  محرم و صفر در نظر گرفته شده، افزود: انعکاس در زمینه هایی از جمله میزان حضور و فعالیت جوانان و نوجوانان، نقش سخنران در برنامه های هیات ها، محتوا محوری در فرآیند هیات ها، انعکاس میزان ولایت پذیری از سخنان مقام معظم رهبری، کیفت کار رسانه ای و میزان بازخورد آن در سطح رسانه های استان و غیره از شاخص های ارزیابی در بخش مراسم های هیات ها است.

حجت الاسلام مهدوی خاطر نشان کرد: انعکاس نقش هیات در کرونا و خدمات رسانی به مردم، انعکاس نقش هیات ها در رزمایش مواسات و انعکاس نقش و کارکرد هیات ها در عید غدیر با نگاه ویژه به موضوع اطعام غدیر از شاخص های ارزیابی در جشنواره حبیب است.

وی زمان ارسال آثار به  این جشنواره را تا هشتم آبان  مصادف با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت عنوان و اضافه کرد: تشکل های مذهبی برای شرکت در این جشنواره می توانند فیلم و عکس ۱۵ دقیقه ای خود را از طریق لوح فشرده cd  به دبیرخانه جشنواره در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان “روابط عمومی” و یا از طریق پیام رسان سروش و واتس آپ و تلگرام به شماره  ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ ارسال کنند.

مدیر کل تبلیغات گیلان با بیان اینکه در این ایام که سالگرد شهید فهمیده و بسیج دانش آموزی و روز استکبار ستیزی و تبعید امام را داریم گفت:امروز در نشست خبری که به مناسب آغاز فراخوان این جشنواره برگزار شد گفت: این جشنواره در ۴ محور بزرگداشت شعائر دینی ، خدمات اجتماعی تشکل‌های دینی ، جمعیت و خانواده و مسجد و امام محله آثار می‌پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی افزود : آثارجشنواره حبیب باید در ۳ قالب مستند، نماهنگ، فیلم کوتاه و با فرمت‌های رایج ویدئویی باشد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ است و اختتامیه جشنواره دهه دوم اسفند ماه است و علاقه مندان می‌توانند آثارخود را به اداره‌های تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها و سایت اداره کل تبلیغات اسلامی در استان ارسال و بارگذاری کنند.

وی افزود:در نخستین جشنواره استانی حبیب ۶۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. که امیدواریم امسال آثار بیشتری به جشنواره ارسال شود.

وی پیری جمعیت را یک چالش و خطر سنگین برای گیلان  خواند و گفت؛
موضوع ازدواج اسان،سبک زندگی،فرزند آوری و… نیز باید در این جشنواره مد نظر باشد.

وی جوایز را قابل توجه خواند و گفت ؛برای شهرستان به دلیل عدم دسترسی به برخی  فصاها در مقام داوری امتیازاتی ر برایشان قائل هستیم

مهدوی تصریح کزد؛آثار که در دوره گذشته مورد داوری قرار گرفته مجاز به حضور مجدد نخواهد  و آثار غیر اصل و کپی شده داوری نمی شود و پس از ارسال آثار تغییر ممکن نیست و محدودیت در حوزه آثار وجود ندارد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروز جوانان هیئتی باید حضور فعالی در فضای مجازی برای جنگ رسانه‌ای در برابر تهاجم فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به واسطه دعواهای سیاسی و باندی، مسئولان گیلان از بحران پیری در این استان غافل مانده‌اند حتی برخی از مسئولان نیز با رفتارهای خود زمینه پیر تر شدن استان را فراهم کردند باید به صورت جدی و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه در این زمینه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از رسانه برای مسخ شدن هویت دینی، سیاسی، ملی و اجتماعی ما استفاده را کرده اما جبهه انقلابی و تشکل‌های دینی از ظرفیت رسانه برای دفاع از هویت دینی و ملی خود زیاد استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد: امروز بحران جمعیت بسیار حائز اهمیت است علاقه‌مندان به آینده ایران و گیلان باید به این موضوع ورود کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از کرونا کمتر از تهاجم فرهنگی است که مادران ما را نشانه گرفته است، گفت: رسانه حبیب به دنبال زمینه سازی برای بیان مشکلات و تلاش برای حل آن است جوانان اصیل انقلابی باید وارد این موضوع شوند.

مدیر کل تبلیغات  گیلان  در این نشست چالش گیلان را در حوزه آسیب اجتماعی  از جمله ازدواج،پیری،طلاق،سقط جنین و غیره.. رو به افزایش خواند و گفت: بهداشت و درمان گیلان به آسیب پسا کرونا نیز توجه کند

وی مرگ و میر جوانان و خانواده را در گیلان فراتر از مرگ کرونایی خواند و گفت؛مسئولان حوزه بهداشت گیلان به این موضوع بیشتر توجه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان داشت: پس از داوری، برترین های جشنواره حبیب معرفی و با برگزاری مراسم اختتامیه به آنان جوایز اهدا می شود.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای یک هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و هیات های مذهبی است.

در پایان این نشست پوستر دومین جشنواره استانی رسانه‌ای حبیب ویژه تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای گیلان رونمایی شد.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری