مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نخستین جشنواره «حبیب» با هدف مطرح کردن کارکردها و نقش اجتماعی هیئت ها و تشکل های مذهبی، موسسات قرآنی و گروه های جهادی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان با اشاره به اعلام فراخوان برگزاری نخستین جشنواره حبیب در استان گیلان، اظهار کرد: در راستای تکریم و تجلیل از تشکل‌های مردم نهاد دینی که یکی از پایه‌های مهم فرهنگ سازی مثبت اجتماعی است این جشنواره برگزار می‌شود.

وی به تأثیرگذاری و نقش مؤثر و مثبت تشکل‌های مذهبی در جامعه اشاره کرد و افزود: تشکل‌های مردمی دینی تحت قالب هیئت‌های مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی و گروه‌های جهادی در چالش‌هایی که در فضای اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و بهداشتی جامعه وجود دارد به ویژه در ایام کرونا نقش مؤثری را ایفا کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: در همین راستا و با اهداف مطرح کردن نام هیأت و تشکل‌های دینی و نقش کارکردی اجتماعی آنها در جامعه و با هدف حفظ ارتباط با هیئت‌ها و شناسایی و تقدیر از تیم رسانه‌ای آنها این جشنواره برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: این جشنواره با هدف مطرح کردن نام هیئت و تشکل های دینی و نقش کارکرد اجتماعی آنان در جامعه، حفظ ارتباط با هیئت ها و شناسایی و تقدیر از تیم رسانه ای آنها، ایجاد فضای مومنانه و رسانه ای در بین تشکل های مذهبی، تشویق شدن هیئت ها برای توجه به شاخص های هیئت انقلابی، ترغیب هیئت ها به راه اندازی تیم قوی رسانه ای و افزایش کیفیت بازتاب رسانه  ای فعالیت های هیئت های گیلان برای اولین بار در استان گیلان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان محورهای اساسی این جشنواره را شامل مواسات، عید غدیر، محرم و صفر و کرونا عنوان و اضافه کرد: محورهای ارزیابی برای انعکاس میزان حضور و فعالیت جوان و نوجوان، انعکاس محتوا محوری در فرایند هیئت، انعکاس میران ولایت پذیری از سخنان  مقام معظم رهبری، مبنی بر رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، انعکاس مجلس آرایی و فضاسازی بصری، کیفیت کار رسانه ای و همچنین میزان بازخورد آن در سطح رسانه های استان، انعکاس و نقش هیئت ها در فصل اول کرونا و خدمت رسانی به مردم و انعکاس نقش هیئت ها در رزمایش مواسات از شاخص های ارزیابی این جشنواره است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی می‌توانند تولیدات خود در این زمینه را حداکثر تا ۱۵ دقیقه در قالب سی دی به دبیرخانه جشنواره در اداره کل و یا از طریق پیام رسان ها به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا ۸ آبان ماه عنوان و بیان کرد: زمان داوری و برگزاری مراسم اختتامیه متعاقباً اعلام می‌شود.