به گزارش صفیر گیلان،جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است  که هر ساله  به صورت همزمان در کشور  اکران می شود و در این میان استان گیلان و در سینما میرزا کوچک رشت نیز به صورت همزمان  فیلمهای فجر اکران می شود. امسال ۱۲فیلم سینمایی از تاریخ ۱۴تا۲۲بهمن در سینما میرزاکوچک خان رشت در حال  اکران است […]

به گزارش صفیر گیلان،جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است  که هر ساله  به صورت همزمان در کشور  اکران می شود و در این میان استان گیلان و در سینما میرزا کوچک رشت نیز به صورت همزمان  فیلمهای فجر اکران می شود.

امسال ۱۲فیلم سینمایی از تاریخ ۱۴تا۲۲بهمن در سینما میرزاکوچک خان رشت در حال  اکران است از جمله فیلم فیل شاه در بخش کودک و نوجوان که کاندید سودای سیمرغ هست  و فیلمهای دیگر جشنواره شامل «جشن دلتنگی»، «هایلایت»، «مصادره»، «اتاق تاریک»، «عرق سرد»، «لاتاری»، «کامیون»، «شعله ور»، «امپراطور جهنم»، «تنگه ابوغریب»، «سرو زیر آب» و غیرو که در استان در حال اکران است.

شایان ذکر است که در سطح گیلان، ۹سالن سینما فعال و سه سالن غیر فعال با ظرفیت بالا بر ۵هزار صندلی وجود دارد.

همچنین طبق گزارشات مسئولان این حوزه در نه ماهه نخست امسال ۷۹فیلم در استان اکران شد و بالغ بر ۹۵هزار نفر این فیلمها را به تماشا نشستند.

تعداد آموزشگاه های آزاد سینمایی در گیلان ۱۱ اموزشگاه است که تعداد ۳۶۰هنرجو در آنها مشغول آموزش هستند.

امسال در گیلان مجوز تأسیس سه اموزشگاه آزاد سینمایی دیگر نیز صادر شده است.