صفیر گیلان؛جشن گرامیداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به همت کمیته کارگری و کارآفرینی دهه فجر استان گیلان در سالن فنی و حرفه ای شهرستان رشت برگزار شد.

صفیرگیلان، این مراسم امروز با حضور سیاوش آقاجانی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیگر مدیران عضو شورای هماهنگی، نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و رییس اتاق تعاون گیلان در سالن فنی و حرفه ای رشت برگزار شد.

سیاوش آقاجانی در این مراسم با بیان اینکه دهه فجر و انقلاب اسلامی نعمت مبارک است گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و ضرورت مرور مسایل مرتبط با انقلاب در جشن های گرامیداشت دهه مبارک فجر کارگاه های آموزشی با موضوع  جهاد تبیین برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال جاری به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاوره ویژه جهاد تبیین به صورت ساختارمند برای همه استان ها در نظر گرفته شد که بخشی از محتوای جشن انقلاب در گیلان به همین موضوع اختصاص دارد.

آقاجانی استقلال و خارج شدن کشور از سلطه غرب و همچنین امکان مشارکت و مردم سالاری دینی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم و شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم باید در صحنه انتخابات حضور پررنگ داشته باشیم.

سیاوش آقاجانی کاهش مشارکت و ناامید کردن مردم را هدف دشمن دانست و گفت: کسانی که نقشه تجزیه ایران را دارند به دنبال کاهش مشارکت و فروپاشی انقلاب هستند لذا ما و همه عاشقان وطن باید با مشارکت در انتخابات، توطئه دشمن را خنثی کنیم و اجاره ندهیم که فضای مستعد برای سلطه گری غرب ایجاد شود.

وی تصریح کرد: فارغ از نگاه مذهبی و تکلیف گرایانه به انتخابات چنانچه آزاده و وطن پرست هستیم باید مشارکت و رای دادن را حق بدانیم و آگاه باشیم که دشمن رای ندادن ما را به نفع خودش مصادره می کند.

آقاجانی با بیان اینکه محور جهاد تبیین، امید آفرینی است تصریح کرد: در پی نقد ها و بیان مشکلات طبق بیانیه گام دوم انقلاب نتیجه میگیرم که مشکلات قابل رفع هستند و ما موظف هستیم در حد توان خود اهمیت مشارکت در انتخابات را تبیین نماییم.

دکتر لیالی مشاور و مدرس قرارگاه جهاد تبیین وزارتخانه نیز در این مراسم به اهمیت مشارکت در انتخابات پرداخت و با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری؛ مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت را چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش‌رو برشمرد.

در ادامه و در بخشی از این مراسم در راستای توسعه و ترویج حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از تعدادی از بانوان شاغل در جامعه کارگری که در سال جاری ازدواج کردند یا صاحب فرزند شدند تقدیر شد.

اجرای سرود انقلابی، برگزاری نمایش کمدی و قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود.