دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا از گل خانه ها  و باغات بازدید داشته و با هر گونه پرورش و کاشت گیاهان ممنوعه از جمله خشخاش در این شهرستان برخورد قانونی انجام گیرد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان پیش از ظهر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان فومن که با حضور موسی کور فرماندار و بخشداران و مسئولان برگزار شد  یاد و خاطره  شهدای مباربا مواد مخدر استان و به ویژه شهرستان «شهید ستار شعبانپور» و «شهید اسماعیل صدقی» و« شهید مرتضی بهداد» را گرامیداشت و از مسئولان شهرستان خواست تا با این خانواده شهدا دیدار کنند.

اباذری بهزیستی شهرستان فومن را در حوزه مبارزه با مواد مخدر  به ویژه معتادان متجاهر نسبت به دیگر مراکز استان بسیار فعال خواند و گفت:طبق ماده ۱۶ قانون اساسی  در راستای ارتقای ظرفیت شهرستان در حوزه اجرای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرداری ها در پرداخت سهمیه بهزیستی سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

 وی به مشکلات مراکز کمپ ترک اعتیاد به دلیل عدم واریزی سهم شهرداریها اشاره و افزود: امروز مشکلات تغذیه معتادان متجاهر کمی  با مشکلات روبرو است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بازدید مکرر مراکز آلوده شهر توسط ارگانهای مربوطه از جمله بهزیستی،مراکز بهداشت و پلیس اماکن  را خواستار شد و گفت: کشیات مواد مخدر در شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است.

اباذری فروش متادون را در هر مرکز  و یا عطاری ها غیر مجاز خواند و گفت: مراکز فروش این دارو  در اسرع وقت شناسایی و برخورد شود.

وی از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا از گل خانه ها  و باغات بازدید داشته و با هر گونه پرورش و کاشت گیاهان ممنوعه از جمله خشخاش در این شهرستان برخورد قانونی انجام گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا از گل خانه ها  و باغات بازدید داشته و با هر گونه پرورش و کاشت گیاهان ممنوعه از جمله خشخاش در این شهرستان برخورد قانونی انجام گیرد.

خواستار اجرای تئاتر خیابانی در مبحث مواد مخدر  برای شناسایی آثار و آسیب ناشی از آن شد و گفت:ادارات با گروههای مردم نهاد و سمن در مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند و ساختمان در اختیار انها بگذارند.

اباذری از طرحی در راستای ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان خبر داد و گفت: در این طرح سرمایه گذاران شناسایی و ما وظیفه داریم تا سوله در اختیار آنها گذاشته و سرمایه گذار کار و تولید را با همت و سرمایه خود برای زندانیان داشته باشد.

 زن معتاد متجاهر باردار در مراکز نگهداری شهرستان نداریم

/در این جلسه مطرح شد:

به گفته مدیر بهزیستی شهرستان خوشبختانه زن باردار معتاد  در شهرستان نداریم و آموزش زنان بهبود یافته که ۱۵ نفر هستند در حال اجرایی است که متاسفانه تعداد این زنان ۲۶ نر است.

کمپ ترک اعتیاد برادران در شهرستان فومن غیر فعال است و نیازمند آموزش فنی و حرفه ای  معتادان توسط مراکز فنی حرفهای هستیم.

رئیس بهزیستی فومن همچنین خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر شد.

 

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری