معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری گیلان خبر داد:

جلوگیری تغییر کاربری حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۱۷۰۰ هکتار از منابع طبیعی/طرح هادی معضلی برای گیلان است

  پرینت
جلوگیری تغییر کاربری حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۱۷۰۰ هکتار از منابع طبیعی/طرح هادی معضلی برای گیلان است
شناسه خبر : 54938 | تاریخ انتشار : 18 بهمن 1400 - 15:11 | 213 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛آقایی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی به کمک امور اراضی و سایر دستگاه‌های متولی از تغییر کاربری حدود ۱۵۰ هکتار ار اراضی کشاورزی و ۱۷۰۰ هکتار از منابع طبیعی جلوگیری نموده است

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آماری از اقدامات ۱۰ ماهه دستگاه قضایی گیلان در خصوص آزادسازی اراضی ملی ساحلی ارائه کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مساحت اراضی ملی ساحلی دریای خزر ۶۹۰۰۰ هکتار اعم از مستحدثات و حریم ۶۰ متری می‌باشد اظهار داشت: ۲۸۰ کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در استان گیلان است که ۸۵٪ از آن آزاد بوده و ۱۵٪ در تصرف نهادها و سازمان‌ها قرار گرفته است.

آقایی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های مهم سفر ریاست محترم جمهوری را به استان گیلان آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل عنوان نمود و تصریح کرد: با پیگیری دستگاه قضایی و همت دستگاه‌های اجرایی اکنون در حریم ۶۰ متری ساحلی هیچ محدودیتی برای تردد مردم وجود ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ هکتار از حریم ۲۰ متری سواحل را رفع تصرف نموده است و قانون برای سازمان‌هایی که تصرف عدوانی در حریم ۶۰ متری دریا داشته باشند مجازات‌هایی تعیین نموده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود طرح هادی را معضلی در استان گیلان برشمرد و گفت: اجرای نادرست این طرح، اراضی زراعی را در معرض نابودی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی به کمک امور اراضی و سایر دستگاه‌های متولی از تغییر کاربری حدود ۱۵۰ هکتار ار اراضی کشاورزی و ۱۷۰۰ هکتار از منابع طبیعی جلوگیری نموده است تصریح کرد: سواحل و مناطق جنگلی که دارای طبیعت زیبا و دست نخورده هستند بیش از همه در معرض تصرفات افراد سودجو قرار می‌گیرند و افراد متجاوز در پوشش طرح هادی مجوز ساخت و ساز گرفته و مبالغ هنگفتی را به دست می‌آورند.

آقایی با بیان اینکه گزارشات مردمی از طریق سامانه سجام به دستگاه قضایی ارسال شده و در نشست‌ها و کمیته‌های متعدد با حضور مدیران استانی مطرح می‌شود اظهار داشت: در خصوص مسائل مختلف زیست محیطی و تجاوز به اراضی ملی، مشکلات واحد‌های تولیدی و سایر معضلات استان در این جلسات تصمیم گیری شده و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
رایگان کردن ۷۳ مکان ورزشی گیلان برای ورزش عموم مردم
آرش مال؛ مجتمع عظیم تجاری، فرهنگی در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی با زیر بنای ۲۴ هزار متر مربع
تدوین برنامه راهبردی عملیاتی رشت بر پایه توسعه گردشگری پایدار/ حضور شوراها در کمیسیون های استانی با داشتن حق رای/ بازیابی هویت و ارزش های تاریخی و معاصر شهرسازی
قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر
پیچش عطری به جنس غریب الغربا از«حرم مطهر علی بن موسی الرضا( ع)» تا حرم مطهر حضرت فاطمه اُخر در رشت
احیای باغات رها شده چای گیلان/گیلان قطب اصلی تولید چای کشور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.