صفیر گیلان؛ محمدرضا محسنی صبح امروز در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان  اذعان داشت : جامعه توسعه یافته نتیجه توسعه افراد آن جامعه است. فرماندار شفت با بیان اینکه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم دغدغه های مشترکی داریم اظهار کرد : مصوبات جلسات باید راهبردی و خروجی آن مشخص باشد . […]

صفیر گیلان؛ محمدرضا محسنی صبح امروز در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان  اذعان داشت : جامعه توسعه یافته نتیجه توسعه افراد آن جامعه است.

فرماندار شفت با بیان اینکه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم دغدغه های مشترکی داریم اظهار کرد : مصوبات جلسات باید راهبردی و خروجی آن مشخص باشد .

وی با اشاره به اینکه جنگلها صرفا یک ویترین نیستند و باید از تجربه موفق دیگران در بهره برداری صحیح از این منابع طبیعی استفاده شود افزود : امروز یک روستایی که در حاشیه جنگل زندگی می کند و می تواند در حفظ این ثروت خدادی کمک کند، از بهره برداری از یک درخت پوسیده محروم مانده است .

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه کسی منکر اجرای قانون نیست اما در اجرای قانون باید کرامت انسانی شهروندان حفظ شود افزود : بخشی از مکشوفات قاچاق چوب می تواند در اختیار حاشیه نشینان جنگل قرار گیرد تا در ساخت و سازهای روستایی مورد بهره برداری این بزرگواران قرار گیرد .

محسنی با بیان اینکه انباشت مصالح در  بستر رودخانه ها ، مسیر آن ها را تغییر می دهد و سبب تخریب و رانش زمین های حاشیه و ایجاد خسارت می شود  افزود : شورای حفظ حقوق بیت المال  می تواند تفویض  اختیار  برداشت مصالح از رودخانه ها را در موارد خاص و ضروری  به شورای شهرستان واگذار کند تا مشکلات مردم به ویژه در روستاها کاهش یابد .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از بیل به دستان که اقدام به برداشت های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها  می کنند؛  از لحاظ اقتصادی و معیشتی دچار مشکل هستند افزود : پیشنهاد می شود با مشارکت این کارگران یک شرکت تعاونی تاسیس گردد تا ساز و کاری قانونمند ایجاد گردد و با این کار زمینه نظارت های اجرایی نیز فراهم می شود .

فرماندار شفت به فرصت های فضای مجازی نیز اشاره و آن را یک ظرفیت ویژه در افزایش آگاهی های جامعه برشمرد  و تصریح کرد : امروز شاهد آن هستیم که برخی در فضای مجازی به صورت آگاهانه و یا نا آگاهانه به مسایل قومیتی و ایجاد اختلاف ها دامن می زنند و این موضوع در توسعه این شهرستان آثار سو خواهد داشت.

وی در پایان به برخی از مشکلات مردم در تغییر کاربری زمین ها به ویژه در روستاها اشاره و افزود : کشاورزانی که سال ها است اقتصاد این شهرستان را رونق داده اند و غذای شهروندان را تامین می کنند  نباید برای ساخت یک خانه و سرپناه کوچک در گوشه ی یک شالیزار مشکل داشته باشند و در حل این مشکل باید مساعدت لازم صورت گیرد .