سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر همدلی و یاری رسانی است نه سیاه نمایی  و تخریب گفت:طبق فرموده رهبر معظم برای رسیدن  به قله افتخار پستی و بلندی زیاد است و باید به سلامت و با بصیرت  و جهاد تبیین از این پیچ و خم های تاریخی عبور کنیم. 

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ محسن جعفری عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر گفت: در جنگ هشت ساله ایران و عراق بسیاری از کشورهای جهان در تلاش بودند جمهوری اسلامی نوپا را شکست دهند اما جوانان ایران زمین حماسه ها خلق نمودند که جا دارد یاد این شهدای عزیز انقلاب و امنیت،غیرت مداع حرم و را گرامی میداریم..

وی با بیان اینکه در جنگ عراق و ایران دلاور مردان ایرانی با جان و مال خود از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و توانستند در این نبرد هشت ساله پیروز شدند گفت:.

فرمانده سپاه ناحیه فومن به نقش آفرینی متفاوت دشمن در جنگ ترکیبی اشاره و افزود:پایداری مردم خرمشهر از زنان و مردان و دختران و پسران  که ۳۳ روز از آب و خاک و ناموس دفاع کردند باید برای نسل جدید بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در سال‌های اخیر با جنگ ترکیبی و روانی تلاش کرده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دنبال القای یاس و نا امیدی و کم کردن محاسنات و جلوهای انقلاب بین مردم باشند، افزود: ضعف‌های موجود مثل مشکلات معیشتی اقتصادی ،اشتغال که گریبانگیر مردم بوده و سره  مردم  مورد توجه مسئولین قرار گرفته تا مردم از خدمات به خوبی بهره مند شوند.

سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه باید به دولت فعلی توسط رسانه کمک شود تا نیروهای نفوذی دشمن شکست بخورند، افزود: طبق فرمایش رهبری این انقلاب به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید که باید با چشمانی باز مسیر را هموار کرد.

فرمانده سپاه فومن با بیان اینکه ما آسیب دیده ترورها هستیم و بزرگان مذهبی و دینی ما قربانیان این ترور ها بوده و هستند ، گفت: امروز  علارغم فتنه های پی در پی  دشمنان که همگی با شکست مواجه شده ایران همجنان سربلند و پیروز ماند.

وی با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر همدلی و یاری رسانی است نه سیاه نمایی  و تخریب گفت:طبق فرموده رهبر معظم برای رسیدن  به قله افتخار پستی و بلندی زیاد است و باید به سلامت و با بصیرت  و جهاد تبیین از این پیچ و خم های تاریخی عبور کنیم.

جعفری با اشاره به برنامه‌های سپاه ناحیه فومن با شعار محوری ما متحدیم شروع خواهد شد، گفت: بیش از ۵۰ برنامه شاخص و پیش از ۱۰۰ برنامه جانبی برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، هنری بخشی از برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های شهید، و مراسم‌های مذهبی از دیگر برنامه‌ها است.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه رویداد ادبی همت بلند در مدارس شهرستان، محفل انس با قرآن، گلباران مزارع شهدا، کوه‌پیمایی، نشست خاطره گویی بخشی از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر توسط سپاه ناحیه فومن است و افزود: این برنامه‌ها در سطح مساجد و پایگاه‌های شهرستان فضا سازی و برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح پروژه آبرسانی در روستای آبرود در این هفته برگزار می‌شود و اظهار داشت: بیش از ۵ میلیارد تومان با همکاری ارتش برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است که با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب شهرستان و  اداره برق با دو شیفت کاری در حال اتمام و اماده برای افتتاح است.