به گزارش صفیر گیلان، مهدی حاجتی با اشاره به آسیب‌های برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: وجود آزمون‌های خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل می‌کند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روش‌های تک بعدی و شیوه‌های تست زنی در تدریس معلمان، از […]

به گزارش صفیر گیلان، مهدی حاجتی با اشاره به آسیب‌های برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: وجود آزمون‌های خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل می‌کند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روش‌های تک بعدی و شیوه‌های تست زنی در تدریس معلمان، از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: حذف این آزمون‌ها گام ارزشمندی است تا دوره ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت آن، نشاط و شادابی خود را مجددا پیدا کند و دانش‌آموزان از زیر بار فشار انتظارات بالا برای قبولی در این آزمون‌ها رها شوند. با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامه‌هایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار و ارائه کتاب‌های کمک درسی در مدارس ابتدایی، خاطرنشان کرد: در پی توزیع گسترده کتاب‌های کمک درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت می‌گیرد که هیچ نفعی برای آموزش و پرورش ندارد و به خانواده‌ها نیز لطمه وارد می‌کند.

حاجتی درباره نظریه‌های یادگیری در دوران جدید گفت: نظریه‌های یادگیری در قرن ۲۱ متحول شده است و بحث سنجش و ارزشیابی را به‌عنوان بخشی از اطلاعات و داده‌ها باید نگاه کرد نه صرفا به‌عنوان تنها داده‌ای که در دست است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد: با این مصوبات باید به سمت حذف کنکور پیش برویم تا فرایند یاددهی و یادگیری مطابق اهداف سند تحول در مدارس اتفاق بیفتد./ایسنا