دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهید دکتر محسن فخری‌زاده از حرکت یک هزار خودرو در قالب کاروان خودرویی به مناسبت پاسداشت شهادت دانشمند هسته‌ای کشور و سردار بزرگ گیلانی میرزا کوچک جنگلی در رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛مهدی کاسی شامگاه روز گذشته در «نشست هماهنگی ستاد مردمی بزرگداشت شهید هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده»، اظهار داشت: ۱۱ آذر سالروز شهادت فخر گیلان و اسوه و اسطوره مبارزه با استکبار جهانی، میرزا کوچک‌خان جنگلی است.

«دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهید دکتر محسن فخری‌زاده» با اشاره به اینکه امسال سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان با ترور یکی از بهترین و عزیزترین دانشمندان کشور در عرصه علم مصادف شد، تصریح کرد: همزمانی این دو موضوع تعدادی از هیئات مذهبی و مجموعه‌های مردمی شهرستان رشت و استان گیلان را بر این داشت که در راستای بزرگداشت این دو شخصیت و به ویژه شهید فخری‌زاده با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چند حرکت فرهنگی را سازماندهی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماری منحوس کرونا دست مجموعه‌های فرهنگی برای حرکت‌های میدانی مثل گذشته را بسته است، افزود: هیئت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت خودجوش در حرکتی هماهنگ در روز سه‌شنبه ۱۱ آذر ۹۹، بعد از نماز ظهر از مسیر مزار شهدا به سمت مزار شهدای گمنام حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) فلکه یخسازی و عبور از مجاورت سلیمانداراب مزار میرزا کوچک‌خان جنگلی، کاروان خودرویی برپا می‌کنند.

کاسی با بیان اینکه این کاروان خودرویی به نوعی عرض ارادت و ادای دِین به شهید میرزا کوچک‌خان و شهید فخری‌زاده است، خاطرنشان کرد: این راهپیمایی خودرویی دو پیام دارد که یکی اینکه این مسیر ادامه داشته و با شهادت شخصیت‌های ما تمام‌شدنی نیست و دیگری اینکه از متولیان امر مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر انتقام سخت و قاطعانه از عاملان و آمران این حادثه و ادامه‌دادن این مسیر روشن تا رسیدن به تمدن اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت را خواستار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار خودرو با توجه به حضور خوب مردم در برنامه‌های دینی و انقلابی در این راهپیمایی حضور داشته باشند، اذعان کرد: برنامه‌های جانبی این روز عمدتا در زمینه تولید آثار در فضای مجازی است و مجموعه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت پاسداشت مرحوم میرزا کوچک‌خان اجرایی می‌شود.