به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان امروز(دوشنبه، ۵ آبان) در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف وامور خیریه گیلان بر فرهنگ سازی در خصوص وقف تاکید کرد و گفت: افزایش اطلاع رسانی در وآگهی بخشی در حوزه وقف و کارکردهای و برکات وقف موجب اعتماد سازی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان امروز(دوشنبه، ۵ آبان) در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف وامور خیریه گیلان بر فرهنگ سازی در خصوص وقف تاکید کرد و گفت: افزایش اطلاع رسانی در وآگهی بخشی در حوزه وقف و کارکردهای و برکات وقف موجب اعتماد سازی بین مردم می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان اظهار داشت: اگر خوب از موقوفه دفاع کنیم به طوری که مردم و واقفان دغدغه صیانت از موقوفات را نداشته باشند و اطمینان داشته باشند کسانی هستند از موقوفات حراست کنند، به رونق وقف کمک کرده ایم.
وی با بیان اینکه حساسیت نظام قضا در خصوص وقف خیلی بالاست، گفت: باور و اعتقاد ما این است که باید از وقف حمایت کنیم.

فلاح میری اعلام کرد: حفاظت از موقوفات از وظایف دادستان است

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده های اوقاف و موقوفات را به صورت پرونده ویژه می بینیم، اذعان داشت: دومین موضوعی که در کمیته پیگیری پرونده های خاص باید پیگیری شود پرونده های مربوط به موقوفات است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان یادآور شد: موقوفه خواران و متصرفین غیر مجاز عموما آدمهای عادی نیستند و پشتشان گرم است و برخورد با این نوع افراد در کمیته پیگیری پرونه های خاص تصمیم گیری می شود.
وی اظهار کرد: پرونده های دارای ارزش مالی زیاد و یا مساحت زیاد به دادستانی اعلام شود تا در کمیته یادشده پیگیری شود و از موقوفات صیانت شود.
فلاح میری در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت ساماندهی موسسات خیریه تاکید کرد و گفت: افتتاح حساب برای موسسات خیریه باید با اطلاع دادستان باشد چرا که یکی از نگرانی های نظام قضا، عدم هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده در موسسات خیریه براساس نیاز روز جامعه و نیات خیرین است.
وی همچنین خواستار دقت در تنظیم وقف نامه ها شد و گفت: دقت در تنظیم وقف نامه، مطابقت مفاد وقف نامه با قانون و مستند سازی جلسات تنظیم وقف نامه و عمل وقف واقف در صیانت از موقوفات موثر است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان اضافه کرد: سازو کاری برای تعیین تکلیف اراضی که عرصه وقف و اعیانی متلعق به افراد است تعریف شود تا با اطلاع رسانی به مردم از تشکیل پرونده های قضایی جلوگیری شود.
فلاح میری با بیان اینکه وقف از حقوق عامه و الهی است، اظهار داشت: در حوزه حقوق عمومی، اوقاف و دادستانی وظایف مشترکی دارند و از این جهت آمادگی کامل برای همکاری دارم.