به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ، سیدکاظم دلخوش عصر امروز در گردهمایی ناظران، بازرسان، رابطان و مشاوران هیأت عالی نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به اینکه مشروطیت نظام ما بردو اصل  و پایه مهم استوار است گفت: این پایه ها رهبری دینی و حضور و رای مردمی است. وی با اشاره به اینکه یکی […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ، سیدکاظم دلخوش عصر امروز در گردهمایی ناظران، بازرسان، رابطان و مشاوران هیأت عالی نظارت بر انتخابات گیلان با اشاره به اینکه مشروطیت نظام ما بردو اصل  و پایه مهم استوار است گفت: این پایه ها رهبری دینی و حضور و رای مردمی است.

photo_2017-04-22_11-58-27

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های دنیای امروز و کشورها  نبود رهبریت دینی است، افزود: اگر امروز ایران در دنیا حرف برای گفتن دارد و بین کشورهای دیگر سرافراز است، به واسطه وجود رهبری آگاهانه و دینی مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان انتخابات را نشان دهنده حضور مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی  و امنیتی خواند و گفت:دشمنان نظام راهپیمایی های ما را چند  ده نفری می شمارند .

وی با بیان اینکه مقام رهبری خطاب به مسئولان تاکید بر فراهم نمودن  زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم گیلان در انتخابات را داشته  افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مهم بوده  و این حضور ثبت شده می تواند نظام جمهوری اسلامی را بیمه کند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه ما را بعد از انقلاب به رهبری آگاه دینی  وابسته خواند و گفت: این رهبری دینی باعث شد تا مسئولان نظام بر اساس قوانین بین المللی کار کرده و اراء به درستی جذب شود.

دلخوش با اشاره به اینکه همه ی ما تجربه یک انتخابات را داریم گفت:ادغام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و نیز خبرگان با نمایندگی مجلس برای کاهش هزینه ها است.

ایشان ضمن تقدیر از صدا و سیما و جامع مطبوعاتی  و جرائد  گفت: فعالیت ها و ایجاد حضور پر شور مردم در انتخابات از اثرات کار کرد خوب رسانه است.

photo_2017-04-22_11-58-35

دلخوش به بررسی صلاحیت کاندیداها بر اساس اطلاعات و مستندات مراجع چهارگانه اشاره و افزود:نظارت و بررسی در انتخابات کار سختی است ولی شورای نگهبان تجربه  و تخصص و ثابقه زیادی در این عرصه دارد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با بیان اینکه شماها برای خدمت به نظام و انقلاب و بخاطر ادامه دادن راه شهدا این مسئولیت را قبول کردید گفت:: باید مردم را آگاه و روشن کنیم که به کسانی رأی دهند که از  اموال بیت‌المال سوءاستفاده نکنند  و منابع را هدر ندهند و بهره مندی درست داشته باشند.

وی  کار بازرس در انتخابات را کنترل و نظارت دانست و یادآور شد: در انتخابات شوراهای شهر و روستاهای گیلان ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که آمار رد صلاحیت شده بسیار اندک بوده و در شهرها ۴.۸ درصد و روستاها نیز ۲.۴ درصد رد صلاحیت است و از کاندیداها می‌خواهیم خود برنامه ها را به مردم  بگویند و انها را دلگرم کنند.

دلخوش از همراهی و همکاری افراد با تجربه و قدیمی و  مشاورین و ضابتین در انتخابات خبر داد و گفت: ما به سلایق نگاه نکردیم بلکه نگاه ما حق نگری بوده و ما در بخشی از کارها از مشاوران حقوقی نیز بهره بردیم.