فرماندار فومن تاکید کرد؛به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان، ضرورت دارد از حضور دانش آموزانی که واکسن نزده اند یا علائم سرماخوردگی دارند، تا زمان حصول اطمینان از سلامتی آن ها، در مدارس جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن ؛محمد رضا محسنی با بیان این که موضوع کرونا همچنان یکی از مهم ترین اولویت ها است، رتبه اول استان در واکسیناسیون عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: آگاهی، همکاری و فرهنگ تشریک مساعی بالا در استان در کنار اهتمام متولیان بهداشتی باعث کسب رتبه اول گیلانی ها در سراسر کشور شد.
وی افزود: این رتبه برتر باید باعث شود مابقی افراد نیز در کنار افراد واکسینه شده قرار بگیرند و با دریافت واکسن، زمینه ۱۰۰ درصد شدن واکسیناسیون عمومی در شهرستان را فراهم نمایند.

فرماندار شهرستان، تولید محتوا در زمینه واکسیناسیون را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اهمیت واکسینه شدن باید از طریق استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله فضای مجازی و شبکه شاد، تبیین شود.

محسنی ضمن قدردانی از فرهنگیانی که با واکسینه شدن، به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کرده و با متولیان همکاری کرده اند، اظهار کرد: از فرهنگیان عزیز باقی مانده که تا کنون مبادرت به دریافت واکسن نکرده اند، شخصاً دعوت می کنم به منظور حفظ جان خود و دانش آموزان، هرچه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.

فرماندار شهرستان با اشاره به این که اخبار ورود اُمیکرون، سویه جدید کرونا به کشور به گوش می رسد، اظهار کرد: پرهیز از عادی انگاری و تکمیل واکسیناسیون از مهم ترین اولویت ها در طرح هوشمند مبارزه با بیماری کرونا در سراسر کشور است که محوریت آن، بازرسی بهداشتی از جامعه هدف و اطمینان از همکاری آن است.

محسنی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی افت تحصیلی احتمالی دانش آموزان به دلیل تعطیلی طولانی مدت واحدهای آموزشی و ادامه آموزش به صورت مجازی به مدت دو سال، خواستار اهتمام آموزش و پرورش شهرستان در شناسایی و اجرای راهکارهای لازم جهت ارتقای سطح کیفی آموزش شد.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان، ضرورت دارد از حضور دانش آموزانی که واکسن نزده اند یا علائم سرماخوردگی دارند، تا زمان حصول اطمینان از سلامتی آن ها، در مدارس جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان فومن تاکید کرد: ضرورت دارد هرچه سریع تر نسبت به ایمن سازی مناطق اطراف مدارس و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی در محدوده مدارس به ویژه واحدهای آموزشی همجوار با مسیر تردد خودروها اقدام شود.