فرماندار فومن  از اقدامات خوب دولت در شهرستان خبر داد و افزود:؛ باید مطالب را برای مقابله با آنان که عملکرد نظام را زیر سوال بردند مطرح کنیم و تشیع شهید  گمنام در شش دی در فومن یک  رفراندوم در شهرستان بود و ما امتحان خود را پس دادیم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست مدیران رسانه های دارای مجوز شهرستان فومن و خبرنگاران عصر امروز با حضور فکور فرماندار فومن کاظم فلاحی  ” سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای “اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  و خانم باقری پور کارشناس مسوول امور رسانه و تبلیغات  و همچنین نیک انجام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و معاونین فرمانداری فومن برگزار شد .

فرماندار فومن خواستار شد تا خبرنگاران فضای رسانه ای شهرستان را گرم تر کنید و از ما مدیران و مسئولان مطالبگری داشته باشند  و نکات سازنده را تذکر دهند.

وی رسانه  محلی مردمی را توام با اعتماد مردمی خواند و افزود:  بیان واقعیات جامعه توسط رسانه  در راستای مطلبه به حق مردم و دریافت پاسخ از ما باید توسط رسانه در شهرستان پررنگ تر شود.

فرماندار فومن به بحث راه و آب و آسفالت غیره اشاره کرد و گفت:در بحث ماده ۴  افرادی که سالها  در مناطق روستایی زندگی کرده ولی امروز  اجازه ساخت و ساز ندارد بنده به جد ورود کرده ام و تا آخر دنبال این مطالبه گری مردم هستم.

جهاد تبیین با آگاه سازی از طریق رسانه های محلی

موسی فکور  در جمع رسانه با اشاره به اینکه جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته  در خصوص فعالیت های رسانه ای دشمن به عنوان یکی از نقاط اصلی برنامه ریزی آن ها برای تحریف افکار عمومی صحبت کردند گفت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه تکلیف کردند و در جهاد تبیین چند اولویت را مقام معظم رهبری تاکید کردند یکی از اولویت ها تبیین و بیان اصول و مفاد انقلاب اسلامی توسط رسانه داخلی است افزود؛رسانه ها امروز در این گفتمان صمیمی از برخی دستگاهها گلایه داشتند که این گلایه به حق بود و من پیگیر این موضعات و مطالب مطرح شده خواهم بود.

وی خواستار شد تا رسانه  در کنار مسئولان باشند و جهاد تبیین که به گفته حضرت آقا بر دوش رسانه است در شهرستان اجرایی شود..

فکور حضور رسانه ها را  برای مقابله با رسانه معاند یک امر الزامی خواند و گفت: امروز برخی غفلت  ها باعث شده تا کشور و جوانان ما در اغتشاشات  ندانند که دنبال چی هستند و اطلاعات کافی از عملکرد ندارند که راه درست را از نادرست تشخیص دهند.

فکور افزود؛دشمن از جریانی که در دنیا آله ماشالله است فقط کشور ما را مورد هدف قرار داده در حالی که ۵۰ درصد مدیریت ها در رتبه اول ا جامعه در حوزه فرهنگی و اجتماعی و علمی ورزشی بر عهده بانوان است.

وی مطالبات رسانه را به حق خواند و گفت؛ پاسخ به شبهات حقوقی خبرنگاران و همراهی دادستان یک امر الزامی است و به زودی  نشستی با دادستان برای  رسانه تاثیر گذار  دغدغه مند شهرستان تداعی دیده خواهد شد.

وی از مجوز بهره برداری و استفاده ۱۰۰۰ تنی از ماسه رودخانه ای برای راههای روستایی و جاده ها،در شهرستان خبر داد و گفت:ما آمادگی کمک از طرف رسانه ها را داریم و حمایت می کنیم ولی از کارکرد روابط عمومی  ادارات در شهرستان ناراضی هستم.

فرماندار فومن سواد رسانه و داشتن سواد رسانه را الزامی خواند و گفت؛ دشمن مسلح به سواد رسانه ای است و مدیر باید نوع خبر و تحلیل خبر و کارکرد و عملکرد را بیان کند.

فرماندار فومن  از اقدامات خوب دولت در شهرستان خبر داد و افزود:؛ باید مطالب را برای مقابله با آنان که عملکرد نظام را زیر سوال بردند مطرح کنیم و تشیع شهید  گمنام در شش دی در فومن یک  رفراندوم در شهرستان بود و ما امتحان خود را پس دادیم.

وی خواستار شد تا نیاز جامعه و مسئولان که سواد رسانه ای است  را بالا ببرند  زیرا تاثیرگذاری رسانه  بیشتر از هر کاری در جامعه  از مردم و مخاطب پاسخ می گیرد.

فکور همچنین از برگزاری رحلت آیت الله بهجت  فومن خبر داد و گفت: این مراسم باید اثر گذار و پر بازتاب باشد. زیرا در این اغتشاشات ما طبق نگاه بزرگان سایه آیت الله بهجت را  بر سر مردم شهرستان داشتیم و داریم و سایه معنویت ایشان همراه ماست.

وی از رسانه ها و مدیران روزنامه و پایگاههای خبری خواست تا نگاه‌ها از طرف برخی مدیران و مسئولان کنار گذاشت و منافع شهرستان را ببینند تا بیشتر شهرستان را به ثمت و سوی پیشرفت و سازندگی پیش ببریم.

فرماندار فومن از ساخت و اجرایی شدن  پل ورودی فومن که  در دستور کار است خبر داد و گفت: برای پل فومن که پیمانکار مشخص شده ظرف  ۲۴ ماهه به شرط تامین منابع مالی ساخته شود پروژه از بهمن ماه تحویل پیمانکار و بعد ایجاد کارگاه اجرایی عملیاتی می شود.

 

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری