صفیر گیلان،فرماندار نشست با مردم را یکی از برنامه شورا خواند و گفت: حفظ کرامت انسانی احترام به حقوق شهروندی است و باید  در شهرداری رعایت شود و ادارات هم مد نظر داشته باشند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛؛در مراسمی با حضور مسئولان استانی،فرماندار ،نماینده و  اعضای شورای شهر فومن و تعدادی از مدیران شهری آئین تکریم و معارفه شهردارفومن برگزار شد.

محمد رضا محسنی فرماندار فومن در این آئین ضمن قدردانی از زحمات محمدی شهردار اسبق و مهندس چیرانی سرپرست شهرداری فومن در دو دوره گفت:شما اعضای شورا با اعتمادی که کردید و رای اعتمادکه گرفتید امروز شهردار را معری نمودید .
وی خواستار شدتا برای ارتقای شهر همه کمک کنیم زیرا مردم به شما  اعتماد کردند و شهر فومن با این سابقه بتواند به جایگاه تاریخی که دارد برسد.

محسنی برنامه ریزی را در شهرداری یک اصل خواند و گفت: اگر این اتفاق بیافتد ما شهری خواهیم داشت پر رونق تر از گذشته  و این در سایه تلاش و کمک به همدیگر و همراهی اتفاق می افتد.

محسنی گیلان را با دومیلیون نفر جمعیت و شهرستان  فومن را  ۹۸ هزار نفر جمعیت خواند و افزود: ولی جمعیت شناور ما دو برابر این جمعیت است و باید برنامه ریزی برای جمعیت شناور باشد.

فرماندار فومن تصریح کرد؛شهر فومن ۳۲ هزار نفر جمعیت ندارد زیرا جمعیت غیر بومی و مقیم داریم پس اعتبارات استان باید مد نظر باشد و تلاش کنیم و بنده به عنوان یک عضو شورا در کنار شما هستم  و از شما حفاظت می کنیم شما نیز همپوشانی کنید.
وی خواستار شد تا شهردار و شورا با برنامه و نگاه علمی و برنامه عملیاتی ورود کند و ما  بر عملکرد شورا و شهردار نظارت می کنیم.

فرماندار فومن از عملکرد جیرانی در دوماه به عنوان سرپرست تقدیر نمود و گفت؛ باید از ظرفیت جیرانی و رمضانی شهردار اسبق که امروز در جمع ما نشستند استفاده کنید.
محسنی خواستار شد تا شهردار و شورا با برنامه کوتاه مدت و دراز مدت برنامه های فراتر داشته و جزیره ای عمل نکنیم.

وی بافت فومن را یک بافت متمرکز در طول سالها خواند و گفت:به عنوان چشم انداز توسعه شهری
درآمد مستمر را برای شهرداری داشته باشیم و فروش اموال غیر معقول شهرداری برای دادن حقوق کارگر و پرسنل درست نیست.

وی نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز را تاکید و گفت:این ساخت و ساز با چنین سیما منظر شهر را رنج می دهد و تراکم فروشی یک چالش شهری است .

فرماندار فومن حضور نماینده در سطح روستا و محلات و در بین مردم بودن ارزشی خواند و گفت: این حضور در میان مردم و شنیدن در د و دلها به  مسئولان کمک می کند.
فرماندار نشست با مردم را یکی از برنامه شورا خواند و گفت: حفظ کرامت انسانی احترام به حقوق شهروندی است و باید  در شهرداری رعایت شود و ادارات هم مد نظر داشته باشند.

شایان ذکر است که در این آئین ضمن قدردانی از زحمات محمدی شهردار اسبق و مهندس چیرانی سرپرست شهرداری ومن در دو دوره، کاظم قربانی گشتی که پیش از این با آرای مردم عضو  شورای ششم فومن شده بود با رای اکثریت اعضای شورای شهر فومن  به عنوان شهردار این انتخاب شده  و با  معارفه امروز  رسما کارش را آغاز کرد.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری