صفیر گیلان/رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم گفت: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز انتظار می رود حقوق و مزایای پایان سال پرسنل شهرداری رشت زودتر پرداخت شود تا بتوانند نسبت به تامین وسایل مورد نیاز اقدام کنند.

به گزارش صفیر گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت درگذشت خبرنگار پیشکسوت سید حسین ضیابری اظهار کرد: مرحوم ضیابری از جمله خبرنگاران با اخلاق و جزو یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که به اخلاق و گشاده رویی معروف بود و بنده طی چند سالی که در نیروی انتظامی و پس از آن در شورای رشت خدمت میکردم همواره شاهد اخلاق مداری و امانتداری وی در کار خبر بودم.

وی به انتخابات روز جمعه اشاره کرد و گفت: علیرغم تمامی توطئه هایی که دشمنان با هدف کاهش حضور مردم ایران در پای صندوق های رای به کار گرفته بودند، با حضور پُرشور و حماسی مردم ایران تمامی نقشه های دشمنان نقش برآب شد و مردمان دیار سردار بزرگ استکبارستیز شهید میرزا کوچک خان جنگلی اثبات کردند که همواره پای آرمان های انقلاب تا پای جان ایستاده اند و امیدواریم منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ مثبتی به این اعتماد ملت داده و به حول الهی ترکیب خوبی از نمایندگان منتخب در رشت و استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقم خورده و امیدواریم با وحدت و تعامل بیشتر نمایندگان در این دوره شاهد اتفاقات خوبی در راستای رفع مشکلات و توسعه شهرها و روستاها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پانزدهم اسفند ماه مصادف با روز درختکاری تصریح کرد: متاسفانه گاها شاهد غارت جنگل ها توسط تعدادی سودجو هستیم و یقینا این اقدامات مباحث زیست محیطی را تحت شعاع قرار می دهد .
کارگرنیا به سخنی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در این باره می فرماید: «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود».

کارگرنیا با مخاطب قرار دادن شهردار رشت بیان کرد: در برف امسال شاهد سقوط تعدادی از درختان کهنسال در مناطق رشت بودیم و انتظار داریم شهرداری برای حفظ این درختان و نهال کاری در مسیر خیابانها و پارک ها و همچنین حفظ و توسعه فضای سبز تمهیدات لازم را برنامه ریزی کند .

وی به پیش رو بودن سال جدید و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز انتظار می رود حقوق و مزایای پایان سال پرسنل شهرداری رشت زودتر پرداخت شود تا بتوانند نسبت به تامین وسایل مورد نیاز اقدام کنند.

در این جلسه اعضای شورا با لایحه افزایش کمک هزینه کارت رفاهی پرسنل شهرداری رشت موافقت کردند.