مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

خاطرات مادران شهدا در سراسر گیلان‌ ثبت می‌شود

  پرینت
خاطرات مادران شهدا در سراسر گیلان‌ ثبت می‌شود
شناسه خبر : 48007 | تاریخ انتشار : 14 مرداد 1400 - 13:34 | 325 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: خاطرات مادران و پدران شهدا در تمام شهرستانهای استان گیلان‌ ثبت و ضبط می‌شود.

صفیر گیلان؛سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران در رشت، درباره اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس اظهار داشت: در این مجموعه موسسه مشارکت بانوان در دفاع مقدس راه‌اندازی شده که در آن به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس ‌پرداخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه نقش بانوان در دفاع مقدس نه تنها مهم، بلکه نقش اصلی و کلیدی بود تصریح کرد: یکی از زمینه‌هایی که توانستیم به خوبی در تبیین آن پیش‌روی کنیم حوزه بانوان و نقش آن‌ها در دفاع مقدس است.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه در دفاع مقدس شاهد حضور مستقیم بانوان در خط مقدم بودیم و همچنین بانوان در پشتیبانی دفاع مقدس نیز تأثیر‌گذارترین نقش را داشتند افزود: حدود ۴۰۰ بانوی رزمنده، جانباز و شهید از استان گیلان در دفاع مقدس حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: نقش اصلی و اساسی بانوان ایجاد روحیه برای همسران و فرزندان است که اکنون در حال برجسته کردن این نقش هستیم تا چراغ راه دختران و بانوان امروزی و نسل آینده شود.

وی با بیان اینکه بانوان در دوران دفاع مقدس همسران و فرزندان خود را برای حضور در میدان جنگ و دفاع از میهن تشویق می‌کردند گفت: نقش اصلی در دفاع مقدس را مادران و همسران شهدا بر عهده داشتند چرا که اگر صبر و استقامت مادر و همسران رزمندگان نبود شاهد حضور رزمندگان در جبهه‌ها نبودیم.

مصطفی‌پور با تأکید بر اینکه توفیقات ما در دفاع مقدس در بسیاری از موارد مدیون شکیبایی و همراهی بانوان در دفاع مقدس است بیان کرد: بانوان سرزمین ما در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید نیز نقش اساسی داشته و دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: اگر اکنون شاهد این هستیم که پس از گذشت چندین دهه از دفاع مقدس، نسل دیگری از فرزندان این مرز و بوم با همان روحیه دفاع مقدس و همان اعتقادات چه بسا بیشتر تحت عنوان مدافعان حرم نقش‌آفرینی می‌کنند ثمره تربیت نسلی است که به‌واسطه مادران انجام شده است.

مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه تربیت نسلی در تراز دفاع مقدس برای آینده‌سازان این کشور فعالیت کنیم باید نقش عاطفی و نقشه تربیت بانوان را نقشی اساسی و اصلی بدانیم؛ دشمن اکنون بر این نقش اصلی تمرکز کرده و آماج حملات دشمن خانواده‌ و کانون آن یعنی بانوان است.

وی با تأکید بر اینکه مادران در خانواده نقش اصلی را دارند و دشمنان قصد دارند این نقش را در جامعه کمرنگ کرده و ارزش آن را کاهش دهند گفت: متولیان حوزه‌های فرهنگی و مجموعه‌هایی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند باید نقش بانوان و مادران را برجسته‌سازی کنند.

مصطفی‌پور با بیان اینکه متأسفانه خیلی از مادران و پدران شهدا از میان ما می‌روند و یکی از تلاش‌های ما این است که خاطرات مادران شهدا ثبت شود افزود: در این راستا در همه شهرستان‌های گیلان یکی از بانوان فعال را به‌عنوان مسئول مشارکت بانوان دفاع مقدس در آن شهر انتخاب کردیم و این بانوان پیگیر مستقیم حوزه بانوان در شهرهای خود هستند.

بیشتر بخوانید

“روایتی از دیدار با خانواده شهید محسنی در روستای خطیب گوراب فومن

“«ننه» در کوهستان به سختی روزگار می‌گذراند اما نمی‌خواهد از فرزند شهیدش دور شود

مادر شهید زلفعلی گلپور(ننه صنم بر) در گذشت

روایتی از زندگی مادر شهید چراغعلی نوروزی از دهستان آلیان:نمی توانم به خوبی از دو فرزند معلولم نگهداری کنم

شهید رزمی‌کار گیلانی که مدال شهادت را در دره شیلر گرفت

تشییع پیکر مادر شهید «زلفعلی گلپور» معروف به« ننه صنم بر» از ایوان خاکی کلبه تا خاک مزار شهدای سایننگاه

کمپرسی که چراغش در جشن پیروزی انقلاب روشن و در کربلای ۵ زیر بمباران هوایی دشمن خاموش شد/شهدای تدارکات و پشتیبانی گمنامانی از اقتصاد مقاومتی در منطقه نبرد با خصم

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.