خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد/ نیروگاههای تولید برق در مرز هشدار

  پرینت
خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد/ نیروگاههای تولید برق در مرز هشدار
شناسه خبر : 41790 | تاریخ انتشار : 16 دی 1399 - 18:54 | 9486 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

مدیرعامل توزیع برق گیلان: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشی های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد

وی اظهار داشت: باتوجه به سرمای هوا در کل کشور و افزایش مصرف گاز، نیروگاههای تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و در مرز هشدار قرار دارند.

هنرمند گفت: باتوجه اینکه حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

وی تاکید کرد: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد تا از وقوع خاموشی‌های گسترده، آسیب به نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت‌های جایگزین که موجبات آلودگی هوا را فراهم می‌آورد جلوگیری شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط (کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات) می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

وی گفت: تا کنون طرح‌هایی مانند تعدیل موقت یک در میان چراغ معابر جاده‌ها و اتوبانها و انعقاد تفاهم نامه با صنایع بمنظور کاهش مصرف و ممیزی ادارات و دستگاههای اجرایی استان برای کاهش مصرف برق در سطح استان اجرا شده است.

هنرمند اضافه کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز (بیت کوین و…) به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را معرفی کنند، تا ۱۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق شماره تلفن ۱۲۱ امکان‌پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

هنرمند درپایان گفت: با همکاری مردم که بزرگترین حامی و همراه صنعت برق هستند و با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف، به راحتی می‌توانیم چالش پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.