صفیر گیلان؛مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از وضعیت شرکت صنعتی ایحا گستر شمال گفت: خاموشی غم بار این شرکت؛ علیرغم وجود شرایط تولید با مدرن ترین ماشین آلات، واقعا جفا به تولید و اقتصاد کشور و استان است.

به گزارش صفیر گیلان؛تیمور پورحیدری به اتفاق معاونین این اداره کل از وضعیت شرکت چاپ و بسته بندی ایحاگستر شمال بازدید به عمل آورد و اظهار داشت: وقتی همه مولفه های تولید به لحاظ فنی و تاسیسات با زحمات زیاد به بهترین شکل ممکن با سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان آماده تولید و ایجاد اشتغال است، چرا باید بانک کار را قفل کند؟
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در چه شرایط اقتصادی قرار است نظام بانکی به نفع تولید معطوف شود تصریح کرد: آنچه امروز در این بازدید دریافتیم جز اخلال در نظام تولید و ناهماهنگی با سیاست های کلی نظام در راستای تولید نبود و خطوط تولید خاموش؛ نمی تواند هیچ اشتغال و پویایی اقتصادی را در جامعه ایجاد کند و آیا این توقف تولید در سال مزین به تولید پذیرفته است؟

وی بیکار ماندن و سوزاندن فرصت ۷۰۰ نفری اشتغال جوانان این مرز و بوم در این واحد را ماحصل رویکرد غلط نظام بانکی و عدم درک صحیح نوسانات اقتصادی دانست و گفت: در هیچ شرایطی؛ خواب سرمایه، توقف خطوط تولید و مستهلک شدن تاسیسات و ابنیه واحدهای صنعتی؛ منجر به اخذ مطالبات معوق و جرائم تسهیلات بانکی نخواهد شد.

متولی تولید و تجارت استان افزود: یکی از سیاست های راهبردی حوزه تولید و تجارت جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان به این حوزه است، در حالی که سرمایه گذاری های انجام شده توسط کارآفرینان در چالش بزرگ بانکی؛ هر روز فرو می‌روند و با اقدامات غیرکارشناسی زمینه دلخوری و گلایه شدید کارآفرینان فراهم می شود.

مدیرکل صمت گیلان با قدردانی از دستگاه قضایی استان که تاکنون حمایت‌های زیادی را جهت صیانت از تولید اعمال نموده است تاکید کرد: همه ما در این جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه سرباز نظام و حامی مردم هستیم و متاسفانه در این مقوله برخی از رویکرد های مغایر بانک ها، امورمالیاتی، بیمه و تامین اجتماعی قابل پذیرش نیست و باید بگویم زخم کاری تحریم داخلی و فشار ناشی از آن به مراتب کاری تر از استکبار شده است.
وی در پایان صراحتا بیان داشت: من شخصاً تمام همت و آبرویم را برای راه اندازی این واحد صنعتی و جلوگیری بیشتر از اتلاف سرمایه کشور با حمایت شخص استاندار پر تلاش می‌گذارم و مطمئن هستم فارغ از اتفاقات گذشته؛ مسئولین ارشد ملی و استانی در جهت پویایی تولید و حرکت این واحد صنعتی با ما مساعدت و کمک خواهند نمود.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری