به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد ا با بیان اینکه مردم انتظار دارند زمینه بارور شدن بهتر استعداد فرزندانشان وجود داشته باشد اظهار داشت :  تربیت نسل آینده و به فعلیت در آوردن استعداد دانش آموزان […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد ا با بیان اینکه مردم انتظار دارند زمینه بارور شدن بهتر استعداد فرزندانشان وجود داشته باشد اظهار داشت :  تربیت نسل آینده و به فعلیت در آوردن استعداد دانش آموزان از مهمترین اولویت ها است  .

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم احداث خانه های علوم پایه به صورت مردم محور تاکید کرد و افزود : احداث خانه های علوم پایه در زمینه شیمی ، ریاضی ، فیزیک و …  زمینه قوی شدن دانش آموزان مستعد را در علوم پایه فراهم و سبب خواهد شد تا در مراحل بعدی علمی با مشکل مواجه نگردیده و استعدادهای آنان به هدر نرود .

استاندار گیلان، اجرای دقیق طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان را ضروری دانست و افزود : با حضور دانش آموزان مستعد در برنامه های تلوزیونی و برگزاری مسابقات می توان فضای رقابت علمی در مناطق مختلف استان ایجاد کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : در چند اردوگاه دانش آموزی استان،  با ایجاد موزه علوم و امکاناتی که نسبت به ارزش آن پر هزینه نیست می توان زمینه آموزش توام با سرگرمی را در اردوهای دانش آموزی فراهم کنید .

دکتر سالاری بر ضرورت نگریستن جامع بر فضاهای آموزشی استان تاکید کرد و با بیان اینکه برای ایجاد فضاهای آموزشی وجوه عمومی صرف شده و از امکانات استان به شمار می رود افزود : باید با احصاء آن دسته از فضاهای آموزشی مازاد و بلا استفاده در سطح شهرستان ها حتی الامکان با خودداری از فروش آن  و واگذاری در جهت ایجاد رونقی که نصیب مردم شود بهره گیریم .

وی بر لزوم تحقیق در جهت مدیریت فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود : باید پیش بینی و آینده نگری فضاهای آموزشی در سطح استان صورت پذیرد تا فضاهای مورد نیاز و بلا استفاده مشخص گردد .