امام جمعه رشت خانواده شهدا را افتخار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده شهدا، سفیران شهیدان محسوب می شوند و مسئولان خود را وامدار شهدا می دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی با همراهی عبدالله پاکاری مدیر کل بنیاد شهید استان گیلان و جمعی ازمسئولان شهرستان فومن امروز به منظور تکریم از مقام شامخ شهدا در منزل خانواده های شهیدان علیرضا و شمس الله تسلیمی، در شهرستان فومن حضور پیدا کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه هدف از رسیدن به محضر پدران، مادران و نزدیکان خانواده شهدا، تفقد از این عزیزان است اظهار کرد: تفقد از خانواده شهدا وظیفه تمام مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را تقدیم راه خدا کردند، بیان کرد: وظیفه داریم با تفقد و حضور در کنار خانواده شهدا این مسیر را ادامه دهیم.

آیت الله فلاحتی، دلجویی از خانواده های معظم شهدا را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و افزود: برای عرض ادب و احترام خدمت خانواده شهیدان حضور پیدا کردیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خانواده شهدا شمع و چراغ ملت ایران هستند، تصریح کرد: خانواده شهدا مشکلات مردم را می توانند به گوش مسئولان برسانند ضمن اینکه مسئولان نیز وظیفه دارند حرمت خانواده شهیدان را حفظ کنند.

وی، خانواده شهدا را افتخار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده شهدا، سفیران شهیدان محسوب می شوند و مسئولان خود را وامدار شهدا می دانند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه شهدا با جانفشانی عزت را برای کشور به ارمغان آوردند، اظهار کرد: همه مسئولان قدرشناس خانواده شهدا هستند.

امام جمعه رشت به ماندگاری نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا اشاره کرد و یادآور شد: هیچ مقامی بالاتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا دعا کنند خدای متعال مسئولان را به راه راست هدایت کند و از مسیر شهیدان فاصله نگیرند، تصریح کرد: خانواده شهدا همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی و مقام معظم رهبری هستند.

شهیدان علیرضا تسلیمی سال ۱۳۶۵ در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و شمس الله تسلیمی از جانبازان جنگ تحمیلی پس از تحمل سختی مجروحیت در سال ۱۳۷۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید علیرضا تسلیمی‌

سرباز وظیفه‌ شهید علیرضا تسلیمی‌ گوراب‌پسی‌ فرزند بیت‌الله‌ به‌ سال‌ ۱۳۴۶ در دهستان ‌گوراب‌پس شهرستان فومن‌ دیده‌ به‌ هستی‌ گشود.
این‌ شهید گرانقدر پس‌ از طی‌ دوران‌ کودکی‌، وارد دبستان‌ محل‌ خود شد و تا قبولی‌ پنجم‌ ابتدایی‌ به ‌تحصیل‌ پرداخت‌. پس‌ از مدتی‌، به‌ تهران‌ رفت‌ و به‌ حرفه‌ی‌ میکانیکی‌ ماشین‌های‌ سنگین‌ روی‌ آورد و چند سالی‌ در این‌ حرفه‌ بود، تا اینکه‌ به‌ خدمت‌ مقدس‌ سربازی‌ فراخوانده‌ شد و خود را به‌ جمع‌ دیگر سربازان‌ رسانید. شهید تسلیمی‌ پس‌ از گذراندن‌ مراحل‌ آموزشی‌، در لشکر ۱۶ زرهی‌ قزوین ‌مستقر شد و از آنجا بود که‌ به‌ جبهه‌های‌ نور علیه‌ ظلمت‌ اعزام‌ گردید و نهایتاً در نوزدهم‌ اردیبهشت‌۱۳۶۵ در منطقه‌ی‌ شرهانی‌ عراق‌، براثر اصابت‌ ترکش‌ خمپاره‌ دشمن‌، شربت‌ شهادت‌ نوشید و به‌خیل‌ کاروان‌ شهدای‌ اسلام‌ پیوست‌.
شهید تسلیمی‌ در وصیت‌ نامه‌ی‌ خود، خطاب‌ به‌ پدر و مادرش‌ آورده‌ است‌: «به‌ پدر و مادر خویش‌ سفارش‌ می‌کنم‌ که‌، گرچه‌ فرزند برای‌ هر پدر و مادری‌ عزیز است‌، اما باید در مرگ‌ عزیز خویش‌ توکل‌ به‌ خدا کند و در مصیبت‌، صبور و شکیبا باشد. خداوند به‌ صابران‌ اجر می‌دهد. هرگز در غم‌شهادت‌ من‌ بی‌تابی‌ نکنید که‌ من‌ هرگز راضی‌ به‌ این‌ امر نیستم‌…».