به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در رشت گفت: با توجه به اینکه ۱۹۴ خانه هلال در استان راه اندازی شده است ، در هفته دولت نیز ۲۰۰ خانه هلال روستایی در گیلان گشایش می یابد مدیرعامل […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در رشت گفت: با توجه به اینکه ۱۹۴ خانه هلال در استان راه اندازی شده است ، در هفته دولت نیز ۲۰۰ خانه هلال روستایی در گیلان گشایش می یابد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان در راه اندازی خانه هلال به لحاظ کمی رتبه اول کشوری را دارد، اظهار داشت: خانه های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.
غلامی با اشاره به حادثه خیز بودن استان گیلان و ضرورت آمادگی همیشگی برای امدادرسانی ها در صورت بروز حوادث احتمالی گفت: در بهترین شرایط ۷۰ درصد امکانات باید پای کار و ۳۰ درصد آماده باشد این در حالی است که ۱۰۰ درصد امکانات در این استان پای کار است که در برخی موارد خلاءها را احساس می کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر دارای ۳۱۱ پرسنل بوده و بقیه نیروها داوطلبان هستند، اظهار داشت: در پایگاه های امداد و نجات هلال احمر نیروهای داوطلب هلال فعالیت دارند.
غلامی ضمن اشاره به وجود ۱۹۴ خانه هلال در استان گیلان، اذعان داشت: این تعداد از خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: همانطوری که فرهنگ مدرسه سازی در خیرین وجود دارد نیازمند شکل گیری فرهنگ کمک و ساخت پایگاه های امداد و نجات، خرید آمبولانس و غیره از خیرین هستیم.
غلامی افزود: جمعیت هلال احمر تشکلی مردم نهاد است، بودجه و درآمدی جز در موارد امدادرسانی در حوزه امداد و نجات ندارد لذا کمک خیرین برای رفع برخی از نقصان های این جمعیت حائز اهمیت است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران در اطلاع رسانی رسالت خطیری دارند آنان گمنام در این حوزه فعالیت می کنند، بنده در مقابل زحمات خبرنگاران سر تعظیم فرود می آورم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در خاتمه  از خبرنگاران حوزه هلال احمر که همواره در اطلاع رسانی ها و در حوادث و بحران ها یاور هلال احمر هستند، قدردانی کرد.
شایان ذکر است؛ مراسم تقدیر و تجلیل از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی طی دو روز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.