به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، اصحاب رسانه شهرستان فومن، به مناسبت پنجم مردادماه همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب، با حضور در دفتر حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن این روز را تبریک و از زحمات ۱۱ ساله وی با اهدای لوح تقدیر و […]

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، اصحاب رسانه شهرستان فومن، به مناسبت پنجم مردادماه همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب، با حضور در دفتر حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن این روز را تبریک و از زحمات ۱۱ ساله وی با اهدای لوح تقدیر و هدیه نفیس فرهنگی قدردانی کردند.

یوسف نیک انجام در این دیدار با اشاره به اهمیت آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفت: به برکت نماز جمعه انسجام ملی و انقلابی نظام حفظ شده است.

وی، نماز جمعه را از بزرگترین اجتماعی، سیاسی و عبادی مسلمانان برشمرد که نماد وحدت و همدلی میان مردم ومسوولین محسوب می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن؛حضور مردم در نماز جمعه را نشان از ولایتمداری و دینداری مردم  معرفی نمود و تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ  انقلاب اسلامی را ، ایجاد پایگاه های نماز جمعه در نقاط  مختلف کشور دانست.

حجت الاسلام صفوی «امام جمعه فومن » ضمن تشکر از همه فعالین عرصه رسانه در شهرستان فومن گفت :با توجه‎به فعالیت یازده ساله ام در این شهرستان شاهد تلاشهای فراوان خبرنگاران بوده ام.

وی با بیان اینکه روز پنجم مرداد یاد آور برگزاری اولین نمازجمعه به حکم امام (ره) بوده است. اظهار داشت: ۸۵۹ مرکز تجمع نماز جمعه در جمهوری اسلامی برگزار می شود که نماز جمعه یک رکن اساسی در امر سیاسی و عبادی این کشور است.

امام جمعه شهرستان فومن؛ اهمیت نماز جمعه را همچون سنگر مستحکم ولایت دانست و افزود : بلندگوهای دینی و مذهبی در رسانه ها به نوعی جهاد در امر  دین معرفی نمود.وی نماز جمعه را محل مطالبگری مردم از مسوولین دانست. و خاطر نشان کرد.خبرنگاران بعنوان سرداران این عرصه واسطه بین مردم و مسولیین  هستند.

صفوی در ادامه گفت:انتظار داریم ازخبرنگاران و اصحاب رسانه که مسایل و مشکلات شهرستان و مردم را به امام جمعه انتقال دهند.

حجت الاسلام صفوی با اشاره به مشکلات کشوری و شهرستانی از رسانه ها خواست مشکلات شهر را به مسوولین شهرستان فومن منتقل کنند.

مواسات

امام جمعه شهرستان فومن در ادامه افزود: در این تریبون نماز جمعه تا زمانی که بنده در این کسوت حضور دارم در اختیار مردم و برای حل مشکلات مردم پیش قدم می شود. وی با بیان اینکه  ائمه جمعه کشور در اجرای طرح مواسات و همدلی بسیار شجاعانه عمل کردند افزود: در ایام کرونا توانستیم اعتبار  ۶۰ میلیونی وجه نقدی از تهران دریافت و حدود ۲۴۰۰عدد مرغ از ستاد اجرای فرمان امام در خدمت اقشار آسیب پذیر قرار دهیم  که به همت بسیج ، ستاد نماز جمعه و اصحاب رسانه به دست نیازمندم انجام شده است.

در پایان این دیدار نیز از خبرنگاران فعال طرح مواسات و همدلی و کمک های مومنانه مردم و نهادها به خانواده های کم درآمد و آسیب دیده از بیماری کرونا تجلیل شد.

گفتنی است در این مراسم از سر کار خانم زلیخا صفری مسئول پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان و مدیر گروه جهادی سفیران همدلی  تجلیل به عمل آمد.

خبرنگاران فعال طرح مواسات در فومن تجلیل شدند