آمارهای گویای کاهش تدریجی تعداد مشترکان تلفن ثابت در ایران و جهان است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد جمعیت جهان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه هستند و تعداد مشترکان موبایل  به رشد چشمگیری رسیده است.

اما در کنار این رشد چشمگیر استفاده از تلفن ثابت به تدریج کمتر و کمتر شده است که این موضوع تا حد زیادی به دلیل جایگزینی تلفن ثابت با موبایل است.

این موضوع تنها به همین جا هم ختم نشده و در زمینه اینترنت نیز اثرات خود را دارد.

بر این اساس تعداد مشترکان پهن باند سیار در سراسر جهان طبق آمارها افزایش یافته اما تعداد مشترکان پهن باند ثابت رشد بسیار آرامتری داشته است.

این اتفاق در حالی رخ داده که تعداد کاربران اینترنت به سرعت در حال رشد است

اما بر اساس این گزارش و بدون اطلاع رسانی در رسانه ها شرکت مخابراتی گیلان قصد دارد تمامی شبکه تلفن ثابت سنتی خود را جمع کند که یک دلیل سرقت کابل تلفن است و دلیل دیگر نامشخص! ولی آیا این شرکت می تواند تلفن دیگری را تا سال آینده جهت رفاء روستائیان به طور کامل در روستاها راه اندازی کند؟

مگر نه اینکه یکی از وظایف مخابرات  توسعه شبکه ارتباطات در مناطق روستایی به دلیل رشد جمعیت  است و روستایی نیازمند توسعه شبکه مخابرات هستند زیرا در این مناطق نیز از تمام سطوح جمعیت وجود دارد از دانش آموز و دانشجو تا کارگر و صنعتگر و کشاورز و …. هستند که نیازمند دسترسی آسان به تلفن و ارتباطات دارند.

صفیر گیلان در صدد است تا این موضوع را بیشتر رصد و نتایج را به سمع و نظر مخاطب خود برساند با ما همراه شوید.

@safiregilan

عکس/زلیخا صفری

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری