اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ جعفری بیان اینکه امنیت پایدار هزینه بر است گفت:درب شهادت برای تامین امنیت کشور به روی همه و همیشه باز است و ما امروز در حوزه و عرصه های مختلف دفاع نیروهای امنیتی از نظامی و انتظامی ،ارتش و سپاه،دانشگاه علوم پزشکی و … را می بینیم

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ محسن جعفری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن پیش از ظهر امروز  پنج شنبه (۲۷ آبان)در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه  شهید گمنام شناسایی شده در این شهرستان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای ترور،شهدای مدافع حرم،شهدای امنیت را گرامی میداریم.

سرهنگ جعفری گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم بوده و در این راستا هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم» آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار هزینه بر است گفت:درب شهادت برای تامین امنیت کشور به روی همه و همیشه باز است و ما امروز در حوزه و عرصه های مختلف دفاع نیروهای امنیتی از نظامی و انتظامی ،ارتش و سپاه،دانشگاه علوم پزشکی و … را می بینیم.

فرمانده سپاه ناحیه فومن  به مشکلات ایجاد شده توسط ویروس منحوس کرونا که دست ساخته بشر نا اهل بوده اشاره  و افزود:امروز در این مبارزه نفس گیر علیه کرونا نیز مسیر ایثار و جهاد و شهادت باز است.

سرهنگ جعفری اخلاص و تقوا را شاخص ترین صفت بسیج و بسیجی خواند و گفت:بسیجی در هر لباسی  می تواند دمت گذار باشد زیرا بسیج واقعی  شناسنامه و کارت ندارد بلکه بر مدار ایدولوژی و پای انقلاب و نظام بودن و تکر انقلابی داشتن از صوصیات بارزشان است که ود را متعلق به همه می داند.

فرمانده  سپاه شهرستان فومن به حجم و گستردگی مشکلات دوران کرونایی در استان و شهرستان که نامعلوم بود اشاره و افزود:بسیج در گندزدایی در سطح وسیع در شهرستان،بسیج در طرح مواسات،بسیج در محرومیت زدایی و بسیج در طرح واکسیناسیون شهید سردار سلیمانی نشان داد که می تواند یک حامی و همراه و راهگشا در مشکلات باشد.

وی با اشاره به تزریق دز اول واکسیناسیون در شهرستان با پیشرت ۹۶ درصدی خبرداد و گفت: در تزریق دز دوم واکسیناسیون شهرستان آمار ۷۹ درصدی را به خود اختصاص داده است که این حاصل از جان گذشتگی بدون مزد و قیمت بسیجیان است..

سرهنگ جعفری با تاکید بر اینکه هفته بسیج در شهرستان بهتر است با شکوهتر از همیشه برگزار شود گفت:تفکر بسیج در تمام عرصه ها نگاه غالب است نه ظاهر بسیج.

وی با اشاره به شعار امسال هفته بسیج «بسیج پاره تن مردم»اشاره و افزود: امسال صدها برنامه در شهرستان برای این هفته با هماهنگی فرماندار و مدیران ادارات و نهادهای فرهنگی طراحی شده است.

سرهنگ جعفری برنامه های شاخص را شامل گلباران مزار شهدا،صبحگاه مشترک  دانش آموزی،تحلیل از بسیجیان برتر،نشست سیاسی و بصیرتی،توزیع ۴۲ بسته معیشتی،همایش پیاده روی، برگزاری جشنواره تجلیل از خیران مواسات،،برگزاری جشنواره ورزشی،افتتاح پایگاهای مقاومت،افتتاح نمایشگاه عکس،افتتاح مسکن محرومان،یادواره شهدای محلات ،اجتماع بزرگ بسیجیان در مصلی بزرگ شهر در غالب همایش اقتدار است.

وی محفل انس با قرآن بسیجیان شهرستان  که ویژه برگزار می شود را یکی از برنامه های نو و تازه خواند و گفت: در این محل تمامی حافظان کل قرآن شهرستان و دانش آموتگان قرآنی دعوت و در همین مراسم از بسیجیان طرح شهید سلیمانی در واکسیناسیون تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه شهرستان فومن با ابراز گلایه از بی مهری ها نسبت به مزار شهدای گمنام ماسوله گفت: همزمان با هفته بسیج خانواده شهید تدفین شده در شهرک تاریخی ماسوله که شناسایی هویت شهید گمنام به تازگی انجام شده در آخر هفته با اتوبوسی به گیلان خواهند آمد و استقبال از خانواده این شهدای گمنام وظیفه همه‌ ماست.

وی در ادامه گفت: یکی از شهدای گمنام  به خاک سپرده شده در ماسوله شهید «رسول قاسمی» متولد ۱۳۴۹در «اصفهان» است که از لشکر ۸ نجف اشرف از نجف آباد اصفهان به جبهه اعزام شد. شهید قاسمی از سربازان سردار شهید «احمد کاظمی».

شهید قاسمی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۶۷ در مقابله با دشمن بعثی در فاو به شهادت رسید.

سرهنگ جعفری تصریح کرد؛مردم شهرستان فومن با حضور پر شور خود به خانواده شهدای گمنام نشان دهند که میزبان خوبی برای شهید بوده و مردم فومن همیشه قدردان شهید و شهدا هستند.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری