اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار فومن با اشاره به اینکه به علت شدت بارندگی ها  و جاری شدن سیلاب  وضعیت در شهرستان به سمت بحرانی تر پیش می رود گفت: از ساعات ۹ شب گدشته تا الان که نزدیک ۱۲ ساعت از این جریان بارندگی می گذرد  تقریبا  میزان خسارت حساب شده نزدیک شش میلیارد رسیده که این میزان […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار فومن با اشاره به اینکه به علت شدت بارندگی ها  و جاری شدن سیلاب  وضعیت در شهرستان به سمت بحرانی تر پیش می رود گفت: از ساعات ۹ شب گدشته تا الان که نزدیک ۱۲ ساعت از این جریان بارندگی می گذرد  تقریبا  میزان خسارت حساب شده نزدیک شش میلیارد رسیده که این میزان در حال تغییر است.

 

قاسم نژاد به بخش سردار جنگل و منطقه آلیان،سیاهورود، توسه کله که بیشترین خسارت را دیدند اشاره و افزود:ما در این مناطق آب گرفتگی منازل و معابر و تاسیسات  را به علت آشفتگی شبکه ها داریم.

 فرماندار فومن با اشاره به اینکه در بخش سردار جنگل . آلیان و مناطق دیگر این بخش ما تعدادی قطعی مشترک گاز را داریم گفت:بیشتر قطعی بخاطر پیشگیری از  تهدید قرار گرفتن پایه ها ی شبکه گازی است که در مسیر آب و رودخانه ها هستند.

وی همچنین از تخریب سه پل که توسط دهیاریها و شوراها  در این مناطق ساخته شده بود خبر داد و گفت: خسارات در این بخش در دست رسیدگی است.

فرماندار فومن به بخش مرکزی و خسارات ناشی از آن اشاره و افزود: پل کلفت که در سیلابهای گذشته  پایه های آن آسیب و شکسته شده بود به طور کامل تخریب شد.

ایشان تصریح کرد؛ برای پل کلفت که به علت ساخت غیر اصولی و  غیر فنی غیر مهندسی بود ما در شهرستان از قبل بودجه گذاشته و کارگاه آغاز به کار کرده و این پل باید به طور کلی تخریب می شد که با سیلاب امروز به کل تخریب شد.

قاسم نژاد به مناطق قلعه رودخان و حیدرالات در این بخش اشاره و افزود: ۲۰۰ مشترک در فوشه و حیدرالات قطع گاز داریم که این به علت عبور لوله های شبکه گاز از رودخانه هاست زیرا خط گاز در تهدید کامل قرار دارد و برای پیشگیری نیاز است مشترکین قدری تحمل کنند.

وی افزود: دیواره ای بتونی کنار رودخانه در این منطقه تخریب شده و در حال حاضر مسئولان شهرستان و راهداری و غیره در این بخش با بیل باکو و دیگر دستگاها در حال تغییر جهت دادن به آب برای پیشگیری از آسیب به خدماتی مثل گاز و آب و غیره هستند.

فرماندار فومن به شهر فومن و آب گرفتگی سطح شهر نیز اشاره و افزود: در داخل شهر در محدوده دخانیات  و پشت سپاه در منطقه نوده ما آبگرفتگی معابر را داریم که هنوز آب به داخل خانه ها نفوذ نکرده است .

وی افزود: اکیپی از شهرداری و راه و شهرسازی و آب و فاضلاب شهری و شخص بنده  و دیگر دستگاهای خدمات رسان در حال حاضر در  سطح شهر هستیم تا میزان خسارت و نحوه پیشگیری از خسارات بیشتر را بررسی کنیم.

فرماندار فومن میزان خسارات به شبکه راهداری و پل ها را در حال حاضر شش میلیار تومان خواند و گفت: ما در شهرستان در بخش شبکه های آب رسانی روستایی نیز نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان خسارت تا هم اکنون داشتیم.

تنظیم/زلیخا صفری

خبر تکمیل می شود