صفیر گیلان؛یونس محمودی در دیدار با مدیر‌کل کانون هزینه‌کردن و به عبارتی دیگر، سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان زمینه‌‌ساز ظهور و بروز استعداد‌ها و مهم‌ترین حرکتی است که می توان برآن تکیه‌کرد. خودباوری کودکان، مهم‌ترین دست‌آورد کانون است به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان […]

صفیر گیلان؛یونس محمودی در دیدار با مدیر‌کل کانون هزینه‌کردن و به عبارتی دیگر، سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان زمینه‌‌ساز ظهور و بروز استعداد‌ها و مهم‌ترین حرکتی است که می توان برآن تکیه‌کرد.

خودباوری کودکان، مهم‌ترین دست‌آورد کانون است

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فرماندار شهرستان املش پرورش خلاقیت و تقویت خودباوری درکودکان و نوجوانان را مهم‌ترین دست‌آورد فعالیت‌های فرهنگی کانون دانست و حمایت از چنین مجموعه‌ای را سرمایه‌گذاری سومند توصیف‌کرد.

محمودی هزینه‌کردن و به عبارتی دیگر، سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان زمینه‌‌ساز ظهور و بروز استعداد‌ها و مهم‌ترین حرکتی است که می توان برآن تکیه‌کرد.
فرماندار شهرستان املش افزود: همه‌ی انسان‌ها با فطرتی پاک متولد‌ می‌شوند و خمیرمایه‌ی آن‌ها از کودکی و نوجوانی و با تلاش دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری شکل‌می‌گیرد.
وی درعین‌حال نقش والدین و مربیان را درهدایت درست، هدف‌مند و کاربردی آینده‌سازان ایران اسلامی مهم ارزیابی‌کرد و با تبیین جایگاه فرهنگ در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی گفت: توجه به حوزه‌ی فرهنگ و هم‌چنین نگاه ویژه به کانون پرورش فکری از دغدغه‌های اصلی مسوولان شهرستان املش است و تلاش‌می کنیم از همین امروز در این مسیر گام‌برداریم.
جهاد فرهنگی و گسترش نهضت مهارت‌آموزی از نیازهای امروز جامعه

مدیر کل کانون استان گیلان نیز طی این دیدار که به منظور ایجاد فرصت‌های تازه برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت، ازرویکرد مثبت مسوولان استانی در مسیر افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی سخن‌گفت و دراین میان از همراهی فرماندار املش قدردانی‌کرد.
اسفندیار ضیائی درادامه پیشینه کانون در پرورش شخصیت‌های برجسته را یادآورشد و با اشاره به نیاز امروز جامعه به جهاد فرهنگی و گسترش نهضت مهارت‌آموزی گفت: چنان‌چه بخواهیم زیرساخت‌های مناسب اجتماعی داشته‌باشیم، بایستی از حوزه فرهنگ شروع کرده و از نسل کودک و نوجوان آغاز‌کنیم.
ضیائی اضافه‌کرد: پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی بستر‌ساز تربیت مدیران فرداست و براین اساس هراندازه بر توان‌مند‌سازی این نسل متمرکز شویم به فردا‌های بهتر این جامعه اندیشیده‌ایم .
این مسوول فرهنگی هم‌چنین آموزش‌های غیرمستقیم، کتاب‌محور و خلاقانه کانون را یاری‌گر نظام آموزشی کشورخواند و با اشاره به ظرفیت‌های کارکنان این مجموعه‌ی فرهنگی اظهارداشت: مربیان، سرمایه‌های کانون محسوب‌می شوند و دراین مسیر ارتباط با خانواده و تعامل با دستگاه‌های اجرایی ازاهدافی است که درجهت ارایه‌ی خدمات بهتر به کودکان و نوجوانان همواره مدنظرقرارداشته و دارد.
وی درعین حال افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها، هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز، توجه به فضای مجازی و نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار را از اولویت‌های کانون برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان عنوان‌کرد و همراهی افزون‌تر مسوولان را برای تحقق اهداف خواستارشد.
بازدید از بخش‌های مختلف مرکز و هم‌چنین گفت‌وگوی صمیمانه با اعضا و مربیان، بخش دیگری این دیدار بود .

محمودی برهمین اساس با همراهی مدیرکل کانون و جمعی از مسوولان شهرستان در مرکز فرهنگی هنری املش حضوریافت و طی این بازدید از اختصاص بودجه برای تجهیز کانون و هم‌چنین به‌سازی مسیر ورودی به این مرکز در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
این مسوول استانی هم‌چنین تلاش برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی، کارگاه آموزش پویانمایی و مرکز نجوم را ازدیگر برنامه‌های مسوولان املش عنوان و ازگشایش ایستگاه‌ مطالعه با همراهی کانون در فرمانداری و دیگر دستگاه‌های این شهرستان استقبال‌کرد.
اختصاص ایستگاه تاکسی به مقصد مرکز فرهنگی هنری کانون ازدیگر برنامه‌ها بود که در سخنان فرماندار املش مورد تاکید قرار‌گرفت.

photo_2018-01-21_22-23-11 photo_2018-01-21_22-23-02 photo_2018-01-21_22-23-26