بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان  گفت: پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر، با ظرفیت۳۰ مگاولت آمپر با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و نواحی اطراف آن با اعتبار۷۲۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد.

 اختصاصی/ صفیرگیلان ؛همزمان_بادهمین_روزدهه_فجر، با حضور دکتر عباسی استاندار محترم گیلان، مهدی صفاتی فرماندار ، دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مردم شریف صومعه سرا ، و جمعی از مسولان پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر افتتاح شد.

بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان  گفت: پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر، با ظرفیت۳۰ مگاولت آمپر با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و نواحی اطراف آن با اعتبار۷۲۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه سه پروژه برقی در بخش پست و خط در ایام الله مبارک دهه فجر به بهره برداری رسید، گفت: این پروژه ها برای ۸۶ نفر شغل ایجاد می کند.

 

بهمن داراب زاده  از افتتاح سه پروژه برقی استان در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت مربوطه، احداث یک فیدر ترانس ۶۳/۲۰ کیلوولت جانبازان رشت به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت مربوطه و خط کابلی ۶۳ کیلوولت دومداره تغذیه کننده پست سلیمانداراب رشت از پروژه هایی است که در دهه فجر در مدار قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این پروژه ها با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و نواحی اطراف آن، تقویت ولتاژ و پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تلفات، کاهش بارگیری خطوط انتقال و برقرسانی به مشترکان شهر رشت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه برای احداث پست ۶۳ ضیابر ۷۲ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.خاطرنشان کرد: برای این سه پروژه حدود ۱۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از این طرح ها، برای ۸۰ نفر به صورت موقت و برای شش نفر به طور دائم اشتغالزایی می شود.

حضور گسترده مردم گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

عباسی استاندار گیلان در این آیین ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه برق منطقه ای گیلان که با کار شبانه روزی خود مدیریت جهادی را معنا کردند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، عزم جدی در راستای آبادانی کشور صورت گرفت و به عنوان مثال در بخش برق، امروز تقریبا تمامی روستاهای استان گیلان از نعمت برق برخوردار هستند.

عباسی گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، در بسیاری از زمینه ها وابسته به بیگانگان بود، که امروز به برکت انقلاب ، متخصصین و مهندسین ایرانی در بسیاری از زمینه ها به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند که این امر بیانگر اقتدار نظام و به بار نشستن درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران است.

استاندار گیلان در بخش پایانی  مراسم افتتاح پروژه های گیلان در شهرستانهای غرب گیلان خواستار حضور گسترده مردم گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد وافزود: مردم همیشه در صحنه گیلان همانند مردم جای جای کشور با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن دشمن شکنی حماسه آفرینی خواهند کرد.

پست برق پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابربه نام «شهید یعقوب حسینی» نامگذاری شد

 

همچنین کاظم دلخوش نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در این آیین گفت: انشالله مردم با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن تثبیت بکنند شرایط انقلاب رانسبت به همه ی دوره های مختلف.

دلخوش همچنین  با تشکر از استاندار گیلان و نیز امام جمعه شهرستان صومعه سرا

وی از مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان و همکارانشان که به مدت ۸ ماه با کار شبانه روزی در به ثمر رسیدن این پروژه از جان مایه گذاشتند قدردانی می کنم و خواستار تداوم اجرای اینگونه پروژه ها در شهرستان صومعه سرا و استان هستم.

نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا از بالا بردن قدرت  و کیفیت برق شهرستان صومعه توسط آقای داراب زاده و تیم همراه که در این ۸ ماهه گل کاشتند و من در بازدید ها این سختی کارشان را دیدم.

وی همچنین از  مدیر عامل توزیع برق استان گیلان و فرماندار شهرستان صومعه سرا و رسانه تقدیر کرد و گفت: صومعه سرا با ضعف برق در سالهای گذشته به شدت درگیر و در عذاب بود.

وی افزود: در سفر و دیدار با وزرا ی مختلف و وزرای مختلف مصوبات سفر باعث شد تا ایجاد پیش بینی پست را در اینجا داشتیم و از زمان کلنگ زنی آقای مهندس داراب زاده کار را به خوبی شروع  کرد و ما انشالله پیگیر مطالبات و  بدهی به شرکت برق منطقه ای هستیم.

دلخوش درخواست کرد؛ ما بین طاهر گوراب و گوراب زرمیخ هم درخواست ما از وزیر بود و در این منطقه ما مشکل برق داریم و جناب استاندار باید کمک کنید تا بتوانیم با شناسایی نقطه دنبال کارها برویم.

وی به پست ۶۰ بیست اشاره کرد و گفت: ما در ضیابر شهدای عزیزی داریم و یکی از فرماندهان شهید ما  شهید یعقوب حسینی  است و ما در خواست داریم این پست به نام شهید حسینی نامگذاری شود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری