به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز در نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان و دانشگاهیان استان با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه گیلان را قطب بزرگ توسعه علمی استان خواند و گفت: دانشگاه گیلان می تواند در تحقق سند چشم انداز، برنامه ششم توسعه، برش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز در نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان و دانشگاهیان استان با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه گیلان را قطب بزرگ توسعه علمی استان خواند و گفت: دانشگاه گیلان می تواند در تحقق سند چشم انداز، برنامه ششم توسعه، برش استانی و سند آمایش سرزمینی که نقشه راه توسعه استان است، نقش موثر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان اقدامات خوبی را در حوزه پژوهش در کنار رویدادهای علمی به ارمغان آورده ، تصریح کرد: این مرکز علمی در همه ادوار به ویژه در دولت دهم و یازدهم به عنوان دانشگاه فناور اقدامات خوبی را در پیش گرفته و در زمره دانشگاههای موفق کشور است.

وی افزود: یکی از رویدادهای مهم در عرصه فرهنگی و ورزشی که توافقنامه آن با حضور وزیر علوم به امضا رسیده، برگزاری جشنواره های ورزشی به میزبانی دانشگاه گیلان است که در این رویداد بیش از شش هزار دانشجو از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

 دکتر زارع از آمادگی استان گیلان برای برگزاری این جشنواره ورزشی خبر داد و گفت: در جهت اجرای هر چه بهتر این رویداد نشست های منسجم و تخصصی برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه گیلان اظهار داشت: در جهت تکمیل زیرساخت های آموزشی استان و بهره وری این مجموعه بزرگ علمی، ساختمان دانشگاه علوم پایه و ساختمان دانشگاه مکانیک با مساعدت سازمان برنامه و بودجه تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.