به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ویدئوکنفرانس با ائمه جمعه استان گیلان ضمن عرض خداقوت به ائمه جمعه شهرستان ها و فرماندهان نواحی سپاه استان در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تمام دستگاه های دولتی و سازمان ها و گروه های مردمی برای مبارزه با […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ویدئوکنفرانس با ائمه جمعه استان گیلان ضمن عرض خداقوت به ائمه جمعه شهرستان ها و فرماندهان نواحی سپاه استان در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تمام دستگاه های دولتی و سازمان ها و گروه های مردمی برای مبارزه با این بیماری فعال شدند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون توده های مردمی است که توانستند در مبارزه با ویروس کرونا خوش بدرخشند و رتبه های بالایی را در دنیا حائز شوند.
امام جمعه رشت، نمازجمعه را قرارگاه ارتباط بین مردم و نظام و همچنین نظام با مردم عنوان کرد و افزود: حضور جمعی مردم در قرارگاه های توحیدی نمازجمعه می تواند بخش های عظیمی از توطئه های دشمن را پاسخ دهد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در صورت سفید شدن وضعیت کرونا تدابیری اندیشیده شده تا اقامه نمازجمعه در برخی مناطق کشور به مرور برگزار شود، تصریح کرد: سلامتی مردم اصل مهم برای ما است.
وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر استفاده از کمک های مردمی برای حمایت از آسیب دیدگان جامعه در سخنرانی روز میلاد امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: رزمایش مواسات با همکاری تمام دستگاه ها و نهادها با محوریت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه در شهرستان ها به منظور استفاده از کمک های مردمی به ویژه خیران در سراسر کشور برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان از تشکیل قرارگاه مواسات در راستای کمک به آسیب دیدگان جامعه در استان خبر داد و بیان کرد: کار جهادی برای کمک به نیازمندان مانند تلاش در جبهه های جنگ در راستای کسب رضای خداوند است.
آیت الله فلاحتی، رزمایش مواسات را همدلی و همنوایی با نیازمندان در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از مردم شغل آزاد دارند و کسبه جزء در شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آسیب دیدند بنابراین از تمام سازمان ها و گروه های مردمی گیلان انتظار داریم در قرارگاه مواسات استان برای کمک به آسیب دیدگان فعال شوند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه جامعه هدف و افراد نیازمند از طریق بسیج، هیات امنا و ائمه مساجد و همچنین کمیته امداد و بهزیستی شناسایی می شوند، یادآور شد: دبیری قرارگاه مواسات را مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گیلان به عهده دارد.
وی ، تشکیل قرارگاه مواسات در شهرستان ها را با محوریت ائمه جمعه دانست و اظهار کرد: رزمایش مواسات از امروز تا عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می شود.

راه اندازی ایستگاه سلامت و معنویت در شهرستان های گیلان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور به خط شکنی طلاب و روحانیون استان در موضوع غسل و تیمم متوفیان ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان داد اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، می توانیم پروتکل های شرعی را نیز داشته باشیم.
حجت الاسلام غلامحسن تسخیری از راه اندازی ایستگاه سلامت و معنویت در شهرستان های گیلان خبر داد و افزود: در ایستگاه های مذکور ویزیت رایگان انجام می شود.

توزیع ۲۶ هزار بسته معیشتی بین مردم توسط بسیج سازندگی گیلان

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور از توزیع ۲۶ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی بین مردم استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون تعداد ۷۰ هزار بسته بهداشتی بین مردم گیلان توزیع شده است.

تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات با محوریت نماینده ولی فقیه در گیلان

حجت الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات در استان اظهار کرد: قرارگاه رزمایش مواسات با محوریت نماینده ولی فقیه در گیلان در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه خیران به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا تشکیل می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در جلسه مذکور به تشکیل ستاد خیریه کمک به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: طبق ابلاغ کشوری، شورای هماهنگی خیریه در شهرستان ها تشکیل می شود.

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به حضور گروه های جهادی طلاب و روحانیون استان در راستای برنامه کمیته شرعی ویروس کرونا اظهار کرد: طلاب و روحانیون حوزه های علمیه گیلان در سم پاشی و توزیع اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا فعالیت داشته اند.

حجت الاسلام محمد لاکانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گیلان نیز به حضور میدانی طلاب و روحانیون در راستای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد ۲۳۶ نفر از طلاب و روحانیون گیلان در فعالیت های مبارزه با ویروس کرونا حضور پیدا کردند