به گزارش صفیر گیلان، این مراسم به دلیل شیوع کرونا ویروس، بدون حضور مدعو و میهمان برگزار شد و برگزیدگان و منتخبان این دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان معرفی شدند. در ابتدای این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیام تصویری ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک […]

به گزارش صفیر گیلان، این مراسم به دلیل شیوع کرونا ویروس، بدون حضور مدعو و میهمان برگزار شد و برگزیدگان و منتخبان این دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیام تصویری ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، این دوره از جام را که به دلیل کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، فرصتی دانست که باعث نزدیکی دل‌ها به همدیگر شده است و گفت: امشب اجتماع عظیمی این برنامه را مشاهده خواهند کرد. او در ادامه به دستاوردهای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در چهار دوره برگزاری آن پرداخت و از مهم‌ترین عوامل این دستاوردها به گسترش کمی جغرافیایی تشکیل این باشگاه‌ها و اعضای آن پرداخت که در طول برگزاری چهار دوره آن رشد ۱۱ برابری داشته است و از دوهزار باشگاه کتاب‌خوانی در سال ۹۵ به ۲۲ هزار باشگاه در سال ۱۳۹۸ رسیده‌ است. همچنین اعضای آن از ۲۲ هزار نفر به بیش از ۳۳۰۰۰۰ در چهار سال گذشته رسیده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فرصت‌های مناسب برای ارتقای مطالعه و کیفیت بخشی به سطح مطالعه در کشور  بوجود آورده است و در میان نسل کودک و نوجوان موفق بوده است و باشگاه‌های کتاب‌خوانی دستاوردهای مهمی برای آینده کشور خواهد داشت و باعث تربیتی نسلی می شود که سرانه مطالعه آن‌ها بالاتر خواهد رفت،  نسلی که از طریق گفت‌وگو و خلاقیت‌های ارائه شده با تکیه بر تفکر نقادانه، در باشگاه‌ها نسل خلاق‌تری خواهند بود، نسلی که از طریق کار جمعی که در باشگاه‌ها دارند  مشارکت اجتماعی آن‌ها ارتقا خواهد یافت و نسلی که اعتماد به نفس بهتری پیدا خواهند کرد.

چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با مشارکت ۳۳۵۹۷۸ عضو در قالب ۲۱۹۴۸ باشگاه کتاب‌خوانی از ۱۸۲۰ شهر روستا در تمامی استان‌های کشور در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

در  انتهای این مراسم برگزیدگان این دوره از جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در بخش‌های مختلف این برنامه از جمله باشگاه‌های برگزیده و شایسته تقدیر، بخش نامه به نویسنده، بخش فیلم موبایلی معرفی کتاب، مهدکودک، باشگاه با نیازمندی‌های ویژه، تسهیلگران برگزیده و شایسته تقدیر و نویسنده برگزیده از نگاه باشگاه‌های کتاب‌خوانی به شرح زیر اعلام و معرفی شدند. همچنین در این دوره علاوه بر بخش‌های ذکر شده مراکز فعال شامل کتاب‌فروشی‌ها، مؤسسات فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، کانون‌های مساجد، دبیرخانه‌های استانی و  شهرستانی نیز منتخبان خود را شناختند.

باشگاه کتابخوانی «آلاتی تی» رشت در بخش باشگاه‌های برگزیده و فیلم ارسالی «حسنا احمدیان» از آستارا در بخش فیلم‌های برگزیده، شایسته تقدیر شناخته شدند. موسسه فرهنگی «معیار سخن» رشت به مدیرمسئولی «بهنام رمضانی‌نژاد» در بین مراکز فعال چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان قرار گرفت. «زهره مهاجر» مسئول دبیرخانه شهرستان رشت و «خدیجه پاک» مسئول دبیرخانه شهرستان فومن نیز با حضور در بین دبیرخانه‌های فعال این دوره از جشنواره تقدیر شدند.