صفیر گیلان؛رییس انجمن آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی در سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش پزشکی و کاربرد فناوری مصور سازی، بحث استفاده از فناوری ها در ارتقای آموزش دانشجویان را بسیار مهم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛ دکتر غلامرضاحسن زاده – رییس انجمن علوم پزشکی جمهوری اسلامی در سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش پزشکی و کاربرد فناوری مصور سازی در هتل معین شهرستان  فومن ، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان سمپوزیوم تخصصی و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی و ادغام آموزش با پزشکی به عنوان دستاورد بزرگ نظام سلامت، ادامه داد: اگر بهداشت و درمان در بدنه آموزش حضور پیدا نکند، قطعا آن آموزش، تاثیر گذار نیست.
دکتر حسن زاده با بیان اینکه علوم پزشکی دانشجویی را تربیت می‌کند، که مهارت دارد و پس از فارغ التحصیلی، وارد عرصه کار و خدمت می‌شود و این بیانگر موفقیت در آموزش است، گفت: علی رغم همه این موارد، نیازمند ایجاد تغییرات و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها هستیم.
وی با اشاره برنامه عدالت، تعالی سلامت و بهره وری در آموزش پزشکی، بحث استفاده از فناوری‌ها در ارتقای آموزش دانشجویان را بسیار مهم عنوان کرد.
رییس انجمن علوم پزشکی جمهوری اسلامی با بیان اینکه در آموزش امروز، آنچه مهم است یادگیری می‌باشد، گفت: در این خصوص باید به سبک‌های تدریس، یادگیری دانشجویان و چگونگی استفاده از فناوری‌ها توجه شود.
وی با بیان اینکه باید برای ایجاد تغییر در آموزش، نگاه جدیدی به آموزش داشته باشیم، خاطرنشان کرد: استاد اگر به منابع روز، دسترسی نداشته باشد، از دانشجو عقب می‌ماند. امروزه دسترسی به منابع، بسیار متنوع شده و نیازمند تغییر نگرش هستیم.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری