صفیر گیلان؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، روایت دفاع مقدس را تاریخ واقعی کشور دانست و گفت: شهید محمد اسحاقی از نخستین راویان جنگ بود. به گزارش صفیر گیلان، مراسم گرامیداشت شهید محمد اسحاقی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب راویان جنگ عصر روز یکشنبه ( ۲۴ دی) در سالن مارلیک مجتمع فرهنگی […]

صفیر گیلان؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، روایت دفاع مقدس را تاریخ واقعی کشور دانست و گفت: شهید محمد اسحاقی از نخستین راویان جنگ بود.
شهید محمد اسحاقی از نخستین راویان جنگ بود

به گزارش صفیر گیلان، مراسم گرامیداشت شهید محمد اسحاقی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب راویان جنگ عصر روز یکشنبه ( ۲۴ دی) در سالن مارلیک مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان و دیگر مسئولین برگزار شد.
دکتر کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در این مراسم اعلام کرد: دفاع مقدس در کشور ما مظلوم واقع شده است.
وی با بیان اینکه ابعاد فرهنگی دفاع مقدس برای مردم ما تببین نشده است، گفت: جا دارد در حوزه تبیین ابعاد فرهنگی دفاع مقدس بیشتر کار کنیم.
محمدی، فرهنگ بسیج و بسیجی را قلب تپنده کشور دانست و افزود: تا قلب بسیجی می‌تپد، کشور از پیشرفت و آبادانی، مقاومت نخواهد ایستاد.
وی اذعان کرد: همه مردم ایران و همه کسانی که از ابتدای انقلاب تاکنون مشکلات و نارسائی‌ها و کاستی‌ها را تحمل کردند بسیجی هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان یادآور شد: تا شمع فروزان تفکر بسیجی را در کشور داریم هیچ مشکلی از داخل و خارج کشور متوجه ما نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه همه مساجد و منابر و.. باید یاد شهدا را گرامی بدانند، گفت: موتور محرک کشور روحیه بسیجی و تفکر شهادت است.
محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره آغاز فعالیت راویان جنگ از سال‌های ابتدایی دفاع مقدس، گفت: دفتر سیاسی سپاه به خاطر ثبت و ضبط ابعاد فرهنگی جنگ تصمیم به روایت گری جنگ کرد.
وی اعلام کرد: بر همین اساس راویان جنگ از همان ابتدا در کنار فرماندهان دفاع مقدس قرار گرفتند و تعدادی هم به شهادت رسیدند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، شهید محمد اسحاقی را از نخستین راویان جنگ در حین جنگ معرفی کرد و گفت:روایت دفاع مقدس تاریخ واقعی کشور است.
وی خاطرنشان ساخت: روایت جنگ تحمیلی حاصل گفته یک مورخ نیست بلکه تاریخی مردمی است که خود مردم آن را روایت کردند و در اختیار دیگران گذاشتند.
محمدی اظهار کرد: شهید محمد اسحاقی یک فرد هوشمند و شهید راه فرهنگ شهادت بود در گیلان به شخصیت ایشان آنچنان که باید توجه نشد.
شهید محمد اسحاقی در ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ آسمانی شد.