به گزارش صفیر گیلان؛استاندار ظهر امروز به مناسبت هفته‌ی دولت در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در ۱۴ ماهه گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان به ۹۸۰ واحد تولیدی استان پرداخت شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که معاونین و […]

به گزارش صفیر گیلان؛استاندار ظهر امروز به مناسبت هفته‌ی دولت در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در ۱۴ ماهه گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان به ۹۸۰ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که معاونین و مدیران ستادی استانداری نیز حضور داشتند هفته دولت را یادآور مردان پاک این نظام و فرزندان این انقلاب که در راه اعتلای کشور به شهادت رسیدند دانست و افزود : هفته دولت فرصتی است تا یادی از شهدای بزرگ این هفته شهیدان رجایی و باهنر داشته باشیم و میثاق مجددی با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام و شهدا ببندیم.

وی به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در ارائه عملکردها و خدمات به مردم از سوی کارگزاران، خادمین و دولت مردان اشاره و خاطر نشان کرد : در تمامی مراحل خدمت رسانی مجموعه‌ی دولت در استان یکی از موضوعات اساسی کسب رضایت‌مندی مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : حضور گسترده‌ی مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات ارزیابی خوبی نسبت به عملکرد نظام و دولت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور ۸۳ درصدی مردم گیلان در پای صندوق‌های رأی در انتخابات اخیر ارزیابی بسیار مثبتی نسبت به عملکرد دولت و نظام بود گفت : این حضور باعث شد تا جزء ۵ استان برتر در مشارکت انتخابات باشیم.

استاندار گیلان اظهار داشت : اعتماد مجدد مردم به عملکرد ۴ ساله ی دولت، باعث شد تا به نوع گفتمان و شعار دکتر روحانی رأی دهند و جزء ۳ استان برتر قرار بگیرند.

وی افزود : مردم گیلان یک انتخاب آگاهانه نسبت به برنامه‌های ارائه شده داشتند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه مشی پدرانه آیت ا… قربانی در همه‌ی ابعاد به ویژه در انتخابات بسیار موثر بود اظهار داشت : علی رغم اینکه انتظار داشتد  تا شخص ایشان از یک اندیشه، جریان و تفکر حمایت کنند اما با سوابق درخشان قبل از انقلاب ایشان به صورت بی طرف عمل کردند.

وی گفت : بحمدا… این مشی بی‌طرفانه باعث شد تا کارگزاران و فرزندان نظام در استان با آرامش به فعالیت بپردازند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: در دولت یازدهم تمام اهتمام ما بر این بوده تا فضای استان را سرشار از فضای همدلی، همفکری، در کنار هم بودن و معاضدت با یکدیگر حفظ کنیم.

استاندار گیلان گفت : طی چهار سال گذشته در فضای روزهای اول مسئولیت در استانداری، تلاشم این بود که همیشه از حاشیه ها به دور باشم و به کارهای اساسی استان بیشتر بپردازم.

وی اظهار داشت : از ابتدای ورودم عزم خود را جذب کردم تا از همه‌ی فرصت‌های موجود و از فرزندان این استان که نظام برای آنان هزینه کرده بود و پیمان برای خدمت به این استان بسته بودند در بخش‌های مختلف استفاده کنم.

IMG_4940

وی گفت : در فضایی که مردم به ما اعتماد می‌کنند و در زمان ابراز مشکلات نیز بر تلاش‌ها اذعان می‌کنند باید اهتمام ویژه در خدمت به آنان داشته باشیم.

وی افزود : در طول این مدت در ادبیات بنده هیچ وقت واژه‌ی من نبوده و بلکه همیشه از واژه‌ی ما استفاده کرده ام.

وی با همکاری صمیمانه با ائمه‌ی جمعه استان و حضور مستمر در سمینارهای ائمه جمعه اشاره و اظهار داشت : تلاش کردم تا در مقاطع مختلف با تعامل با نمایندگان گام‌های اساسی برای استان برداریم.

وی تصریح کرد : حضور مؤثر NGO ها و تشکل‌های مردمی باعث شد تا گیلان در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی به اقدامات اساسی صورت گرفته در بخش عمرانی استان نیز اشاره و خاطر نشان کرد : تلاش مؤثر در حوزه‌ی ساخت سدها که به عنوان ارتقاء زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود از اقدامات اساسی صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه در ساخت سد آیت ا… بهجت مشکلات بسیاری وجود داشت افزود : علی رغم وجود برخی مشکلات موفق شدیم با رفع آنان در سال‌های ابتدایی دولت یازدهم با حضور معاون اول رئیس جمهور آنرا به بهره‌برداری برسانیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه ساخت سد شفارود از دولت اصلاحات آغاز شده بود گفت : در این مدت اتفاقی در ساخت این سد محقق نشده بود و خوشبختانه این سد علاوه بر کددار شدن و اختصاص ردیف اعتباری توانست از فاینانس خارجی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه ساخت این سد آب شرب،‌ کشاورزی و صنعتی غرب استان را تأمین می‌کند افزود : بحمدا… پس از رفع مشکلات زیست محیطی و کسب مجوز در حال حاضر از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : با همکاری‌های صورت گرفته سد پلرود که تنها ۱۹ درصد پیشرفت داشت و علی رغم وجود مشکلات تأمین اعتباری در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

وی همچنین به رفع موانع موجود در ادامه‌ی ساخت سد دیورش طی هفته‌های اخیر اشاره و اظهار داشت : ساخت سدهای لاستیکی که جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان بود با قوت در حال ساخت است و کلنگ ساخت یازدهمین سد لاستیکی صبح فردا در تالش به زمین می‌خورد.

استاندار گیلان به کاهش بیش از ۶۰ درصدی حجم مخزن آب سد سفیدرود از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب و به یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب اشاره و خاطر نشان کرد : در این میان باید از فرصت لازم برای گسترش بخش های کشاورزی از جمله برنج، چای، مرکبات، زیتون، ابریشم و دیگر محصولات بکار بندیم.

وی تلاش‌های مثبت صورت گرفته در احداث و تکمیل بیمارستان‌های دولتی در سطح استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : در شاخص‌های راه، آب روستایی، شهری، آسفالت و گاز رسانی در سال ۹۲ متأسفانه از سطح میانگین بسیار فاصله داشتیم که بحمدا… در حال حاضر پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه در شاخص گاز رسانی جزء استان های برتر هستیم افزود : در این اقدام گیلان با بهره‌مندی از مصوبه‌ی مجلس و ابتکارات داخل استان توانست تلاش‌های موثری در گازرسانی انجام دهد و علاوه بر اتمام شهرها، روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز در حال اتمام و اعلام سبز شدن شهرستان ها هستیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش اقتصادی با همکاری شبکه بانکی اشاره و اظهار داشت : تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به عنوان یکی از ابتکارات استان گیلان بود که خوشبختانه با تقویت دولت اقدامات اساسی در آن شکل گرفت.

وی افزود : طی ۴ سال گذشته با همدلی، همزبانی و مشارکت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تلاش کردیم تا بخش‌های مختلف را به صورت متوازن ببینیم.

استاندار گیلان کسب رتبه‌ی برتر در رونق فضای کسب و کار را طی ۴ سال گذشته یکی از توفیقات بدست آمده دانست و اظهار داشت : این فضا باعث شد تا انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران به استان ایجاد شود.

وی افزود : درب اتاق معاونین و مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی با اعتقاد راسخ برای سرمایه‌گذاران باز است و بی وقفه در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود آنان در بخش‌های مختلف استان هستیم.

وی افزود : ریل سرمایه‌گذاری در استان راه افتاده اما این به معنی حل مشکل بیکاری جوانان گیلان نیست.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : کاهش نرخ ۴.۳ درصدی بیکاری گیلان از ۱۵.۶ درصد به ۱۱.۳ درصد درعلم اقتصاد بسیار مشکل است.

وی اظهار داشت : مردم خوشبختانه درک می‌کنند که خدمت‌گذاران آنان به دنبال حل مشکلات هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد : در ۱۴ ماهه گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان به ۹۸۰ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.

وی گفت : تلاش ما این است که با جدیت برای جذب سرمایه اقدامات مؤثری داشته باشیم.

وی گفت : در این میان درخصوص مسائل استانی با احدی تعارف نداشته و مطالبم را برای دریافت حقوق و مطالبات مردم گیلان به صورت صریح بیان می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تا روزی که فرصت خدمت‌گزاری برای ما فراهم باشد برای رفع مشکلات مردم استان گام برمی‌داریم گفت : امیدواریم با اهتمام ویژه‌ای که وجود دارد روز به روز بر رفاه و معیشت مردم بیافزاییم و در مقابل لطف آنان سربلند باشیم.