به گزارش صفیر گیلان؛سید محمد احمدی امروز در نخستین جلسه با مشاوران بانوان دستگاههای اجرائی شهرستان رشت ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: باید از ظرفیت بانوان در بخش های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و …. استفاده کنیم. فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امور مربوط […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛سید محمد احمدی امروز در نخستین جلسه با مشاوران بانوان دستگاههای اجرائی شهرستان رشت ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: باید از ظرفیت بانوان در بخش های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و …. استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امور مربوط به بانوان را نباید به انجام کارهای تکلیفی و مناسبتی محدود کنیم، افزود: باید از ظرفیت بانوان در امور مختلف برخوردار شویم که لازمه این کار برنامه محور بودن است.

وی با اظهار اینکه برنامه ها باید بر اساس توانایی و نقش آفرینی بانوان تنظیم شود، گفت: باید از ظرفیت بانوان در دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر ظرفیت های ادارات بهره مند شویم. نباید فقط منتظر مناسبت ها باشیم و حداقل فصلی جلساتی با حضور بانوان مسئول داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه آنچه که جامعه را به نشاط می کشاند وجود انگیزه است گفت :بانوان در نقش های مختلف تجربه دارند، خصوصا آسیب های اجتماعی که در هر منصب و مقامی باشیم در معرض این آسیب ها قرار داریم لذا باید به اندازه توان خود از این آسیب ها در جامعه بکاهیم.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: باید برنامه ها را هدفمند کنیم، بانوان شاغل، سخنگوی ۴۹ درصد بانوانی هستند که در شهرستان رشت زندگی می کنند، پس اگر مطالباتی در حوزه بانوان وجود دارد، مطرح کنید. این مقام عالی دولت همچنین افزود: حتی می توان با توجه به نقش آفرینی که بانوان در جامعه دارند در فرهنگ سازی های مختلف از ظرفیت آنان بهرمند شد.

وی اضافه کرد: خوب است انتقادات با راهکار اجرایی و عملیاتی باشد.

احمدی تصریح کرد: مشاوران امور بانوان طی مدت یک هفته فرصت دارند، پیشنهادات عملیاتی خود در حوزه بانوان به نماینده فرمانداری ارائه دهند و از بین موضوعات مطرح شده، کارگروه هایی جهت پیگیری تشکیل شود.