محسنی با تشکر از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری کشور، خاصه شهرستان، فداکاری و ایثار تمام عوامل بخش بهداشت و درمان و تمام زحمتکشان عرصه بهداشت را مورد تقدیر قرار داد و افزود: به منظور مبارزه با کرونا، همه باید پای کار باشند و هر مشکل و هر موفقیتی، برای تمام شهرستان است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
محسنی در ابتدای جلسه ضمن عرض تعزیت ایام عزاداری محرم و تاسوعا و عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، با اشاره به این که در پیک پنجم شیوع بیماری کرونا قرار داریم، اقدامات و تلاش های هماهنگ و همپوشانی متولیان را در مدیریت بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد.
فرماندار شهرستان با بیان این که رفتار عقلانی و خارج از هیجان، لازمه مدیریت در زمان بحران است، به اهمیت حفظ آرامش در جامعه و ضرورت استمرار آرامش روانی در جامعه پرداخت و افزود: در مبارزه با بیماری کرونا در سال گذشته و جاری، تمام مسئولین و ادارات و دستگاه ها پای کار بوده اند.
وی با تشکر از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری کشور، خاصه شهرستان، فداکاری و ایثار تمام عوامل بخش بهداشت و درمان و تمام زحمتکشان عرصه بهداشت را مورد تقدیر قرار داد و افزود: به منظور مبارزه با کرونا، همه باید پای کار باشند و هر مشکل و هر موفقیتی، برای تمام شهرستان است.
محسنی با تاکید بر تلاش ها به منظور رفع نیازهای شهرستان، از پیگیری ها جهت تامین دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت ۶۰۰ لیتر و همچنین ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن خبر داد که با هماهنگی جناب سرهنگ رحمانی نماینده تام الاختیار ارتش در استان و با پیگیری و مکاتبه استاندار گیلان با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه بود.
وی با تاکید بر این که ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان محل هماهنگی و تصمیم گیری متمرکز است، از جدیدترین تصمیمات ستاد درخصوص لغو تردد بین استان ها خبر داد.
محسنی با اشاره به این که کلیه دستگاه های اداری و اجرایی از دوشنبه تا پایان هفته تعطیل هستند، افزود: ادارات و دستگاه های خدمات رسان می توانند با یک سوم ظرفیت خود به خدمات رسانی ادامه دهند.
فرماندار فومن با اشاره به برنامه های ایام محرم، اظهار کرد: عزاداری ها فقط در فضای باز انجام خواهد شد و طبق مصوبات، حرکت دستجات عزاداری نیز ممنوع است. همچنین درخصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا منتظر تصمیمات ستاد مدیریت کرونای کشور هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به این که از تاریخ ۹ مرداد تا به امروز، روزانه به طور میانگین، ۲۰ نفر بستری هستند و در همین مدت تعداد ۸ نفر فوت شدند.
وی با اشاره به آمار فزاینده تعداد بستری ها به ویژه تعداد مراجعات روزانه به بیمارستان فومن، از اهمیت درک وخامت اوضاع و لزوم همکاری مردم، اصناف و بازاریان با مسئولین در رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.
دکتر یکتا مجموعه اقدامات انجام شده متولیان بهداشت و درمان در راستای مدیریت بیماری کرونا را شامل افزایش تعداد تخت های آماده از ۵ به ۴۰ عدد و همچنین افزودن ۵۰ عدد کپسول اکسیژن به ذخیره بیمارستان عنوان کرد.
وی افزود: تا پنجشنبه هفته گذشته تعداد ۳۰ هزار نفر واکسن مرحله اول و ۴ هزار نفر مرحله دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.