به گزارش  صفیر گیلان/ هاشم اسماعیلی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به مناسبت روز جوان نامگذاری شده، هرساله برنامه‌های مختلفی در طی این هفته برگزار می‌شود. معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان از ۸ […]

 

به گزارش  صفیر گیلان/ هاشم اسماعیلی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به مناسبت روز جوان نامگذاری شده، هرساله برنامه‌های مختلفی در طی این هفته برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان از ۸ لغایت ۱۴ اردیبهشت به مناسبت هفته جوان نامگذاری شده استگفت:به مناسبت گرامیداشت هفته جوان ۱۳۰ برنامه علمی، فرهنگی، مهارت‌های ازدواج، خانواده و … در استان برگزار می‌شودگفت: در هفته جوان گیلان میزبان اولین همایش ملی کارآفرین است.

وی ادامه داد: علاقمندان و جوانان کارآفرین تا ۱۰ اردیبهشت فرصت دارند که در این همایش ثبت‌نام کنند، نخستین همایش ملی کارآفرین از ۲۲ لغایت ۲۵ اردیبهشت در دهکده ساحلی انزلی برگزار می‌شود. برگزاری کارگاه‌های تخصصی و تجلیل از کارآفرینان برتر از جمله رویکردهای این همایش ملی است.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان، ارائه مشاوره‌های ازدواج و خانواده را از دیگر برنامه‌های حوزه جوانان عنوان و تصریح کرد: ۶ مرکز تخصصی ازدواج در استان گیلان فعالیت دارند که برخی از این مراکز در هفته جوان اقدام به مشاوره‌های رایگان می‌کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: در شهر رشت ۴ ایستگاه سلامت جوان برگزار می‌شود که علاوه بر ویزیت رایگان،  مشاوره‌های رایگان هم در این ایستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: طی هفته جوان برگزاری جشنواره «نشاط و امید» را در شهر رشت داریم، همچنین از جوانان برتر شاغل در ادارات تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان را از اقدامات موثر دانست و ادامه داد: دیدار با ائمه جماعات، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نشست‌های کارگاهی، دیدار با فرمانداران و نمایندگان مجلس و… از جمله برنامه‌های هفته جوانان است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۷۹ سازمان مردم نهاد با مجوز ورزش و جوانان در گیلان فعالیت دارند، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که مسئولیت پذیری اجتماعی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های دولت امسال، سال کارآفرینی جوانان خواهد بود، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته تسهیلاتی با سود پایین به طرح‌های کارآفرینی پرداخت می‌شود و تاکنون ۲۲ طرح مصوب شده است.

ایشان با بیان اینکه از ۸ لغایت ۱۴ اردیبهشت به مناسبت هفته جوان نامگذاری شده است به برخی از شعار هفته جوان در روز شمار این سازمان  «جوان ایرانی، امیدواری، آینده نگری»، «جوان ایرانی، مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی»، «جوان ایرانی، اقتدار و عشق به وطن»، «جوان ایرانی، مهارت افزایی، کارآفرینی و اشتغال»، «جوان ایرانی، ممنوعیت و انتظار»، «جوان ایرانی، خانواده و محیط زیست» و «جوان ایرانی، سلامت، ورزش و نشاط اجتماعی» اشاره کرد.

در این نشست خبرنگاران سوالاتی را مطرح نمودند از جمله….

۱-هفته جوان فرصتی است تا نگاهی به مسائل فرهنگی این حوزه  و جهشی در تامل فرهنگی داشته باشید

۲- در خصوص ازدواج در روز جوان سازمان ورزش یک ازدواجی را که نتیجه تعامل و همکاری این سازمان با جوان بوده به نمایش بگذارد

۳- اطلاع رسانی حوزه ورزش در امر کارگاه مهارت ازدواج و تشکیل خانواده  در سالنهای ورزشی و در بین ورزشکاران پر رنگ تر شود /زلیخا صفری