به گزارش صفیر گیلان؛در این جلسه برنامه ریزی های شهرداری رشت و مناطق ۵ گانه و سازمانها برای آمادگی با بحران احتمالی و عملیات زمستانی برای بازگشایی معابر صورت گرفت. که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت: برف روبی مسیرها و معابر اصلی و باز گشایی این معابر و جلوگیری از ایجاد […]

به گزارش صفیر گیلان؛در این جلسه برنامه ریزی های شهرداری رشت و مناطق ۵ گانه و سازمانها برای آمادگی با بحران احتمالی و عملیات زمستانی برای بازگشایی معابر صورت گرفت. که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت:

برف روبی مسیرها و معابر اصلی و باز گشایی این معابر و جلوگیری از ایجاد ترافیک، بازگشایی مراکز درمانی، خدماتی، پمپ بنزین ها و تهیه ارزاق عمومی، فعال بودن  ماشین آلات به همراه حضور یک مسئول ، مجهز به دستگاه بیسیم و خودرو و چراغ گردان

همچنین پیش بینی لازم در خصوص ادوات یدکی،تسمه، فیلتر، روغن، گازوئیل، زنجیر چرخ و … تهیه  ماسه و شن به اندازه کافی تا در صورت بروز یخبندان مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است که حوزه نظارتی مناطق شامل حراست و بازرسی به طور کامل فعال بوده و در طول ایام کار نظارت لازم بر اقدامات تجهیزات و ماشین آلات لحاظ می گردد. مدیریت حراست شهرداری رشت هماهنگی لازم جهت پیش بینی و تامین بی سیم مورد نیاز برای استفاده در زمان های بحرانی اقدام خواهد نمود.

نیروهای کارگری نیز به اندازه کافی جهت انجام امور رفع آبگرفتگی، برف تکاندن از شاخه ها و سایر موارد مورد نیاز پیش بینی و از ابتدای اعلام آماده باش در اختیار ستاد بحران قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، کلیه مسئولین و مدیران خدمات شهری و سایر نواحی و… آماده باش کامل بوده و پاسخگویی به دستگاه بی سیم اجباری می باشد.

برای استراحت رانندگان و ماشین آلات توسط مدیران مناطق و سازمان های تابعه محل استراحت پیش بینی خواهد شد.

در راستای رفع نقایص احتمالی کلیه دستگاهها و ماشین آلات در اسرع وقت مرتفع میگردد و همه دستگاههای عمران و خدمات رسان می بایست در زمان کار ستاد بحران آماده فعالیت باشند و مسئولیت آماده بکار بودن دستگاهها به عهده مدیر منطقه یا سازمان مربوطه می باشد.

کلیه مناطق پنجگانه نیز نسبت به شناسایی ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی نظیر بیل باکهو ،لودر، گریدر و …که در زمان عملیات زمستانی می توانند علاوه بر دستگاه های شهرداری فعالیت نمایند اقدام و از هم اکنون پیش بینی لازم جهت بکارگیری آن ماشین آلات در زمان بحران را به انجام رسانند.

همچنین معاونت عمران شهرداری رشت علاوه بر هماهنگی لازم در خصوص استفاده از ظرفیت ماشین آلات عمرانی پیمانکاران شهرداری در زمان برف را انجام  و لیست ماشین آلات آماده بکار به این معاونت اعلام می نماید تا درصورت نیاز از ظرفیت ماشین الات پیمانکار نیز استفاده برد، نسبت به تشکیل اکیپ سیار و مستقر تعمیرات نیز اقدام نماید.تا مناطق پنجگانه ضمن قابلیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانند در صورت نیاز از خدمات رسانی اکیپ تعمیرات سازمان عمران استفاده نمایند.

آماده بکار شدن کلیه اتوبوسهای سازمان اتوبوسرانی و مجهز شدن اتوبوسها به زنجیر چرخ جهت خدمات رسانی به مردم .