فرماندار رشت با بیان این مطلب که یکی از جنبه های سودمند و مورد نیاز فعالیت جمعیت مردم نهاد هلال احمر، ارائه خدمات مرتبط با امور دارویی است، خاطرنشان کرد: دغدغه ادامه فعالیت داروخانه هلال احمر رشت رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیرگیلان ، دکتر حمیدرضا امام پناهی صبح امروز دوشنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات داروخانه هلال احمر رشت که با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر کل امور مالیاتی، مدیرعامل هلال احمر استان و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: سزاوار نیست داروخانه‌ای که زمانی جزء دو داروخانه برتر کشور به لحاظ اغناء دارویی و میزان فروش بوده؛ امروز حال و روز خوشی نداشته باشد.

امام پناهی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر از گذشته مرجعیت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص را داشته است اما متاسفانه امروز با استمرار مشکلات، این مرجعیت در حاشیه قرار گرفته، ادامه داد: با هم افزایی اراده‌ها برای تقویت فعالیت داروخانه هلال احمر رشت، دغدغه ادامه فعالیت این واحد رفع خواهد شد.

وی اصلاح ایراداتی از قبیل افزایش سهمیه دارویی از سبد داروهای تخصصی و داروهای مورد نیاز بیماران خاص، مکان گزینه بهتر برای فضای استقرار داروخانه، برطرف نمودن مشکلات مالیاتی و همچنین بدهی به شرکت های دارویی را از جمله مواردی دانست که به فعالیت داروخانه هلال احمر رشت آسیب زده و ضروری است تا با پیگیری و تلاش مشترک مسئولین مربوطه، رفت برطرف شود.

مهندس کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نمود موفق ظرفیت خدمات‌دهی دارویی داروخانه هلال احمر در دوران کرونا، بر آمادگی برای طرح و پیگیری مسائل گریبانگیر داروخانه هلال احمر رشت، در سطح کلان تاکید کرد.

وی گفت: هلال احمر و مراکز وابسته به آن به عنوان سازمان امدادی و درمانی پیشگام و بین المللی در مواقع اورژانسی و بروز حوادث، شایسته همه گونه مساعدت و همراهی برای ارائه خدمات بیشتر می باشد.