به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ مهندس علی فتح اللهی در نشست تجلیل از دهیاران نمونه روستاهای شهرستان رشت که  در محل  فرمانداری برگزار شد،  با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در روستاها و تغییر هویت و معماری روستا، اظهار داشت: ما نباید به دنبال آن باشیم که معماری و ظاهر روستاها […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ مهندس علی فتح اللهی در نشست تجلیل از دهیاران نمونه روستاهای شهرستان رشت که  در محل  فرمانداری برگزار شد،  با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در روستاها و تغییر هویت و معماری روستا، اظهار داشت: ما نباید به دنبال آن باشیم که معماری و ظاهر روستاها را مانند شهر انجام دهیم، بلکه باید دقت کنیم در تهیه طرح ها و نظارت بر ساخت وسازها، معماری و هویت اصیل روستا حفظ شود.
وی با اشاره به توانمندی بالای دهیاران و انتظارات اهالی روستا از آنان، بیان داشت: دهیاران مجموعه ای اند که آنقدر توانمند بوده اند که دست اندرکاران ادارات بخشی از وظایف شان را به آنان سپرده اند .
فرماندار شهرستان رشت  با بیان اینکه امکانات و اختیارات دهیاران باید متناسب با وظایف آنان افزایش یابد، تصریح کرد: در جهت ایجاد  توسعه پایدار روستایی باید ابزارها و امکانات لازم در اختیار دهیاران قرار بگیرد.
 فتح اللهی از تشکیل نشست مشورتی دهیاران شهرستان و برگزاری مستمر جلسات آن خبر داد و گفت: فلسفه تشکیل نشست مشورتی دهیاران این است که از هر بخش تعدادی از دهیاران انتخاب شوند، مشکلات مربوط به بخش احصاء و با حضور مدیران ادارات مرتفع شود.
گفتنی است در پایان این نشست از ۲۳ دهیار نمونه شهرستان رشت با حضور مهندس فتح اللهی فرماندار  و مهندس کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت تجلیل شد.