اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست خبری هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ حسین مصطفی پور معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان برگزار شد. سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس، رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی و بسیج کردن تمام امکانات […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست خبری هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ حسین مصطفی پور معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس، رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی و بسیج کردن تمام امکانات و تجهیزات جنگی حمله تمام عیار علیه این انقلاب و ملت آغاز کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به شعار “ما قوی هستیم” برای چهلمین سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس همواره با مظلومیت و دفاع جانانه این ملت بدون هیچ کمک جهانی سپری شد.

مصطفی پور با اشاره به اینکه در این ۸ سال تمام ابرقدرت های شرق و غرب با صدام متحد شده بودند، گفت: این اتحاد در تاریخ جهان به غیر از جنگ ایران و عراق دیده نمی شود.

وی افزود: آنچه که در این جنگ به ما نیرو می داد تا مقابل ۴۰ کشور جهان ایستادگی کنیم توکل به خدا متعال و همراهی مردم کشورمان بود.

مصطفی پور با اشاره به اینکه تمام سیاسیون جهان معتقد هستند که برنده واقعی جنگ ۸ ساله ایران بود، گفت: کشور ما در این جنگ به تمام اهدافی که می خواست رسید اما در مقابل دشمن ما هر گونه هدفی را که ترسیم کرده بود به دست نیاورد تا آیندگان به نسل گذشته خود افتخار کنند.

وی افزود: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید به گونه ای حرکت کنیم که آنچه که در این دوره اتفاق افتاده است را نگذاریم فراموش شود و اعتقاد داریم که اگر می‎خواهیم آینده سربلندی داشته باشیم، باید فرهنگ و آرمان دفاع مقدس را راهنمای خود قرار بدهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اولین حوزه های تحریم شده در حوزه نظامی بود اظهار داشت: این تحریم ها از اول انقلاب بوده است اما خدا را شکر در این حوزه بهترین عملکرد را داشتیم و این فقط با اتکا به خدا و فرهنگ دفاع مقدس به وجود آمد.

وی افزود: تحریم های اقتصادی از سال ۹۰ اتفاق افتاد و متاسفانه نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. آیا به این دلیل نیست که از فرهنگ دفاع مقدس دور شده ایم؟! من نمی خواهم گناه را به گردن کسی بیندازم و دولتی و حزبی را متهم کنم. اگر می‎خواهیم این مشکل را حل کنیم باید سرلوحه کار ما پیروی از فرهنگ دفاع مقدس باشد.

مصطفی‌پور با بیان اینکه برای عبور از مشکلات، تحریم‌های اقتصادی شدید و کاهش مشکلات معیشتی باید از تجربیات شیرین دوران دفاع مقدس الگوبرداری شود تصریح کرد: آن زمان در حوزه دفاعی تحریم بودیم تا جایی‌که حتی یک گلوله عادی سلاح گرم را نمی‌توانستیم بسازیم اما امروز در این حوزه مشکلی نداریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران جزو چند کشور نخست جهان در برخورداری از تجهیزات و ابزارهای جنگ است عنوان کرد: فاصله گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس سبب بروز مشکلات در برخی حوزه‌ها از جمله خودرو یا اقتصاد شد.

وی تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس توسط همه یگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده در گیلان و افتتاح ۹ باغ موزه دفاع مقدس در کشور را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری با حضور مسئولان کشوری و لشکری از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امسال سپاه قدس گیلان بالغ بر ۵۰۰ برنامه فرهنگی را برگزار می کند، گفت: از جمله برنامه های مهم دیدار تصویری با رهبر معظم انقلاب به صورت سراسری است و همچنین برپایی نمایشگاه فرهنگی و رزمی در دانشکده افسری امام خامنه ای زیباکنار دایر می شود که بازدید این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه اقتدار به صورت مجازی خواهد بود و از صدا و سیما به مدت ۸ شب برنامه زنده از آن نمایشگاه اجرا می شود.

مصطفی‌پور با اشاره به‌ افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومان و افتتاح ۸۷ واحد مسکن سیل‌زدگان در استان گلستان در هفته دفاع مقدس گفت: توزیع بسته‌های کمک معیشتی، بهداشتی و البسه برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و برگزاری اردوهای خدمات‌رسانی توسط گروه‌های جهادی فعال در حوزه بهداشت جزو دیگر برنامه‌‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است، افزود: روایت گری رزمنده های دفاع مقدس به صورت مجازی پخش می شود و همچنین رونمایی از مستند شهید مدافع حرم شهید فرهاد خوش بر، تجلیل از ۸ هزار شهی دقهرمان از طریق رسانه و فضای مجازی، تجلیل از ۴۰ پیشکسوت های دفاع مقدس، غبار روبی از مزار شهدا، مسابقات ورزشی بسیجیان و نیز صعود بسیجیان به قله درفک و همایش سه سال های حسینی به صورت مجازی، برگزاری مسابقه های کتاب خوانی در فضای مجازی، ویزیت رایگان در مناطق محروم و اجرا طرح ثامن با محوریت ادامه راه دفاع مقدس به صورت مجازی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس گیلان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان بیان کرد: مسابقات ورزشی ویژه بسیجیان و صعود بسیجیان به قله درفک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی به‌صورت تلویزیونی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برنامه‌ ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی در مصلی‌ها و مناطق محروم نیز اجرا می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان بیان داشت: باید قدردان این ملت که در عرصه‌های‌ مختلف با حضور حماسی خود نقش‌آفرینی کردند باشیم و فراموش نشود که اتکا به خداوند، مردم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی همیشه برای ما موفقیت‌آمیز است.

/زلیخا صفری